ترامپ جامعه آمریکا را به طرف هرج و مرج سوق می‌دهد

ترامپ جامعه آمریکا را به طرف هرج و مرج سوق می‌دهد
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 21:44

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پس از آغاز اعتراضات به قتل جرج فلوید جوان سیاه پوست توسط یک پلیس سفید پوست، اصرار عجیبی برای به چالش کشیدن معترضان از طریق سخنان تهدید آمیز دارد.

العالم – کشکول

ترامپ از نیروهای امنیتی، پلیس، گارد ملی و ارتش کشورش خواست، تظاهرکنندگان مسالمت جو را به شدت سرکوب کنند که آخرین آن وقتی بود که از کاخ سفید پیاده به طرف کلیسا رفت تا در برابر آن عکس یادگاری بگیرد.

ترامپ به این تهدیدها بسنده نکرد و معترضان را افرادی دزد، راهزن، اوباش و مفلوک توصیف کرد و ضمن درخواست از نیروهای امنیتی برای استفاده از گلوله جنگی، آن گروه از روسای ایالت‌های آمریکا که حاضر نشدند از زور علیه معترضان استفاده کنند را احمق، ضعیف و ترسو خواند.

هر چه وی بیشتر از این شیوه استفاده می کند، جامعه آمریکا خشمگین‌تر می شود، غارت و آتش زدن فروشگاه‌ها و مراکز عمومی از سوی معترضان بیشتر شده و همزمان، سرکوب وحشیانه آنان توسط پلیس، نیروهای امنیتی و گارد ملی، ابعاد خشن تری به خود می یابد.

سخنان ترامپ به خشونت دامن زده و خیابان‌های آمریکا را به صحنه جنگی تمام عمار تبدیل کرده به ویژه وقتی که وی با دفاع از سرکوب اعتراضات مردمی، آن را جنگ علیه سازمانهای تروریستی، باندهای تبهکار و دزدها خواند.

برخی از کارشناسان معتقدند که این موضوع عجیبی نیست چرا که ترامپ اصلا شخصیتی آنارشیست و تنش آفرین دارد لذا عمدا به تنش در جامعه دامن می زند تا با سرکوب آن، خود را منجی مردم آمریکا و تامین کننده امنیت برای آنان معرفی کرده و بتواند با این حربه، در انتخابات آتی ریاست جمهوری برنده شود چرا که فقط 5 ماه فرصت دارد و تمام برگهای برنده ای که در گذشته برای پیروزی در انتخابات داشت را نیز از دست داده است.

اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند ترامپ استراتژی مشخصی برای مهار اعتراضات ندارد و تهدیدهایش ناشی از شخصیت مغرور و افکار نژادپرستانه اش است که به همین دلیل بدون آنکه بداند جامعه آمریکا را به طرف هرج و مرج سوق می دهد.

پربیننده ترین خبرها