نیروهای دولت «وفاق ملی» لیبی کنترل کامل طرابلس را به دست گرفتند

نیروهای دولت «وفاق ملی» لیبی کنترل کامل طرابلس را به دست گرفتند
پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 - 13:16

منابع لیبیایی گزارش دادند که نیروهای دولت «وفاق ملی» در غرب لیبی موفق شدند کنترل پایتخت این کشور را به طور کامل به دست بگیرند.

العالم - لیبی

«محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت «وفاق ملی» در لیبی اعلام کرد که نیرو‌های این دولت موفق شدند پایتخت لیبی را تحت کنترل خود درآوردند.

دولت وفاق ملی لیبی همچنین امروز اعلام کرد که نیروهای تحت امر این دولت بعد از بیرون راندن شبه‌نظامیان شرق لیبی به سرکردگی «خلیفه حفتر» (ژنرال سابق ارتش لیبی) از فرودگاه بین‌الملل طرابلس، کنترل این فرودگاه را به دست گرفته‌اند.

روز گذشته نیز فرودگاه طرابلس به طور کامل تحت کنترل نیروهای غرب درآمد و این درحالی است که دولت وفاق صبح امروز پنجشنبه خبر داد که نیروهایش موفق شدند، شبه‌نظامیان وابسته به شرق لیبی به سرکردگی ژنرال «خلیفه حفتر» را از منطقه‌های «عین زارة» و «وادی الربیع» در جنوب طرابلس بیرون برانند.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها