کنفرانس حامیان مالی؛ تلاشی برای ترمیم چهره جنایتکار عربستان + ویدئو

پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 - 21:20

محافل سیاسی در صنعا برگزاری کنفرانس حامیان مالی یمن در عربستان سعودی را اقدامی برای ترمیم چهره جنایتکارانه ائتلاف متجاوز سعودی در یمن دانستند.

العالم ـ باخبرنگاران

کنفرانس حامیان مالی یمن در گردآوری مبلغ یک و نیم میلیارد دلار که سازمان ملل برای مقابله با پیامدهای بحران انسانی در یمن تعیین کرده بود، ناکام ماند و کشور امارات که از کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه یمن است، مبلغ قابل ذکری ارائه نداد.

ناظران تاکید کردند که با توجه به تداوم شیوه عربستان سعودی در جنگ اقتصادی و توقیف کشتی های حامل مواد غذایی و دارویی، این کنفرانس فقط برای بهره بردای رسانه ای است.

جامعه جهانی طی سالهای گذشته میلیاردها دلار برای حمایت مالی از یمن ارائه داد؛ اما این کمک ها در حد نیازهای انسانی روزافزون یمن نبود و فقط مقدار اندکی از این کمکها وارد یمن شد؛ زیرا به گفته مارک لوکوک هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سازمان ملل، این کشورها به تعهدات خود پایبند نبودند. سخن لوکوک هرگونه ادعای مانع تراشی از سوی مقامات صنعا را تکذیب می کند.

صنعا در واکنش به کنفرانس حامیان مالی تاکید کرد که کمکهای بین المللی در حد فاجعه یمن نیست؛ این فاجعه روز به روز در حال افزایش است و عامل آن ائتلاف متجاوز سعودی است. حمایت واقعی از سوی جامعه جهانی در کم و زیاد کردن کمکهای مالی نیست؛ بلکه در اعمال فشار به منظور پایان دادن به این بحران انسانی است که علل اصلی آن جنگ و محاصره است.

پربیننده ترین خبرها