پیش بینی وزیر انرژی روسیه از کمبود نفت در بازار طی ماه آینده

پیش بینی وزیر انرژی روسیه از کمبود نفت در بازار طی ماه آینده
جمعه 16 خرداد 1399 - 11:44

وزیر انرژی روسیه، گفت بازارهای جهانی نفت در ماه جولای بین ۳ تا ۵ میلیون بشکه در روز کمبود خواهند داشت که بستگی به نتیجه اجلاس بعدی اوپک دارد.

العالم _ اروپا

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، کمبود در بازار نفت را در ماه آینده پیش بینی میکند.

نواک گفت بازارهای جهانی نفت در ماه جولای بین 3 تا 5 میلیون بشکه در روز کمبود خواهند داشت که بستگی به نتیجه اجلاس این هفته اوپک دارد.

با اینکه عربستان و روسیه به توافقی برای تمدید کاهش تولید فعلی تا پایان ماه جولای رسیده‌اند، اجلاس اوپک بسیار سخت خواهد بود چون آینده بازار نفت را طی ماه های آینده تعیین می کند.

طبق قرارداد کاهش تولید فعلی، از اول ماه جولای از میزان این کاهش کم خواهد شد.

مذاکره بین اعضای گروه اوپک و متحدانش بسیار پیچیده است.عراق، آنگولا، نیجریه و قزاقستان بیش از سهمیه شان تولید میکنند. این مسئله در مورد مناقشه اعضای سختگیرتر مثل عربستان است.

سطح تبعیت اوپک و متحدانش از قرارداد کاهش تولید در ماه مه به 89 درصد رسید. عراق تنها 42 درصد به این قرارداد پایبند بود. در حالی که عربستان و روسیه برای تمدید این کاهش تولید حداقل برای یک ماه دیگر به توافق رسیدهاند، ولی در صورت عدم تبعیت عراق و سایر کشورها، تمایل آنها هم برای کاهش تولید از بین می‌رود.

طبق قرارداد کاهش تولید فعلی، اوپک و متحدانش باید 9.7 میلیون بشکه از تولید خود را کم کنند. تقاضا برای نفت هنوز هم بسیار پایین است.

نواک اضافه کرد روند پر کردن ذخایر نفتی کندتر شده است که نتیجه کاهش تولید اعمال شده و بهبود تقاضاست. بازار باید قبل از اینکه در ماه جولای دچار کمبود شود، در ژوئن به تعادل برسد.

طبق آمار تولید اوپک در ماه مه، این گروه باید یک میلیون بشکه دیگر از تولید خود را کم کند تا کاملاً طبق قرارداد کاهش تولید عمل کرده باشد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها