تصاویر.. کشف اسنادی به زبان اسپانیایی در مخفیگاه‌های داعش در عراق

تصاویر.. کشف اسنادی به زبان اسپانیایی در مخفیگاه‌های داعش در عراق
يکشنبه 18 خرداد 1399 - 01:04

نیروهای حشد الشعبی اسنادی را به زبان اسپانیایی متعلق به بقایای تروریست‌های داعش در مخفیگاه‌ آنها در استان دیالی یافتند.

العالم - عراق

نیروهای الحشد الشعبی اسنادی را از نزد بقایای تروریست‌های داعش در یکی از مخفیگاه‌های آنها در استان دیالی یافتند که به زبان اسپانیایی بود.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای الحشد الشعبی در جریان عملیات ابطال العراق اسنادی را متعلق به تروریست‌های داعش در یکی از لانه‌های آنها در منطقه قره تپه یافتند».

در این بیانیه آمده است: «اسناد به دست آمده از تروریست‌های داعش به زبان اسپانیایی بود».

عملیات گسترده «ابطال العراق» از روز ۱۳ خرداد با سفر «مصطفی الکاظمی» به کرکوک با هدف پاکسازی این استان به علاوه بخش‌هایی از صلاح‌الدین و دیالی از حضور هسته‌های داعش آغاز شد. هدف اعلامی از این عملیات، افزایش امنیت و ثبات در این مناطق، تعقیب باقی مانده عناصر داعش و بازداشت افراد تحت تعقیب بود.

استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران است. این استان از زمان بروز اعتراضات خیابانی در عراق شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است؛ اما در هفته‌های اخیر این حملات بیش‌تر شده است.

دیالی یکی از حاصلخیزترین استان‌های عراق است و از میادین مهم نفتی نظیر منطقه «نفت خانه» برخوردار است. به گفته تحلیلگران گروه‌های تروریستی در این استان با برخی جریان‌های سیاسی و حتی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرتبط هستند و با ایجاد ناامنی درصدد کوچ اجباری شیعیان آنجا هستند.

از سوی دیگر رسانه‌های عراقی طی روزهای گذشته نیز هشدار می‌دهند که به احتمال زیاد ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

در همین حال امروز دوشنبه نیروهای مشترک عراق از دو محور عملیات نظامی برای پیگرد بقایای داعش را در شرق «سامراء» کلید زدند.

اخیرا تحرکات داعشی‌ها در عراق با حمایت آمریکا بیشتر شده است.

پربیننده ترین خبرها