هدف از اغتشاشات در لبنان چیست؟

هدف از اغتشاشات در لبنان چیست؟
يکشنبه 18 خرداد 1399 - 23:02

کارشناسان سیاسی اعلام کردند که هدف از تظاهرات در بیروت علیه سلاح مقاومت، تحقق خواست آمریکا در زمینه خلع سلاح حزب الله همزمان با مذاکره دولت لبنان با صندوق بین المللی پول است.

العالملبنان

کارشناسان سیاسی تصریح کردند که مردم بیروت در اصل برای بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی تظاهرات کردند اما بیگانگان با سوء استفاده از آن کوشیدند این تظاهرات را از مسیر خود منحرف کرده و موضوع خلع سلاح مقاومت را مطرح کنند.

این کارشناسان تصریح کردند که حرکت مردمی هیچ شعار طایفه گرایانه سر نداد اما دشمن با ایجاد درگیری در این تظاهرات، شعارهای طایفه گرایانه در آن مطرح کرد.

در این میان، نمایندگان فراکسیون لبنان قوی در مجلس این کشور، تصریح کردند که دشمن در تلاش است از خواسته های مردم برای تحقق منویات پلید خود در زمینه خلع سلاح مقاومت سوء استفاده کرده و این سلاح را حامی فساد در کشور به تصویر بکشد.

کارشناسان نیز گفتند که بحران اقتصادی در لبنان سه دهه است ادامه دارد لذا درست نیست که از دولت دیاب انتظار داشته باشیم که در مدت یک ماه همه مشکلات را حل کند.

آنان افزودند که مردم بدانند گروه های وابسته به الحریری، کتائب و غیره عامل مشکلات کشور هستند در حالیکه سلاح مقاومت و حزب الله همواره عامل آزادی، امنیت و ثبات لبنان بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها