لحظه به لحظه با مراسم یادبود رمضان عبدالله شلح در غزه

لحظه به لحظه با مراسم یادبود رمضان عبدالله شلح در غزه
يکشنبه 18 خرداد 1399 - 17:06

رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد یک دوره بیماری طولانی دار فانی را وداع گفت.

العالمفلسطین

شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مراسم یادبود رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق این جنبش در غزه گفت: با رفتن یک رهبر، اراده ما هرگز سست نمی شود.

وی در این مراسم افزود: تاکید می کنیم که به راه دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی تا آزادی فلسطین ادامه خواهیم داد.


ابوماهر حلس از رهبران جنبش فتح انقلابی نیز در این مراسم گفت که دکتر رمضان عبدالله همواره بر وحدت ملی تاکید داشت.


خلیل حیه عضو دفتر سیاسی حماس نیز ضمن تسلیت درگذشت دکتر رمضان عبدالله به مردم فلسطین، جنبش جهاد اسلامی، گروهانهای قدس و خانواده آن مرحوم، گفت: فلسطین و امت، رهبری عظیم را از دست داد و این ضایعه فقط برای جهاد اسلامی نیست بلکه برای همه است.

وی افزود: امروز با مردی خداحافظی می کنیم که به اصول و حقوق مردم فلسطین متعهد بود و همواره می گفت سلاح گروهانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی قابل معامله نیست به همین دلیل ما نیز می گوییم سلاح مقاومت قابل معامله نیست.


احمد البحر رییس مجلس قانونگذاری فلسطین گفت که فلسطین رهبر ملی بزرگی را از دست داد که تاثیر مهمی در تاریخ فلسطین داشت به همین دلیل گروههای فلسطینی باید وصیت آن مرحوم در زمینه آزادی فلسطین را اجرا کنند.


ابورضوان نصیر از فرماندهان کمیته های مقاومت مردمی فلسطین، تلاش آن مرحوم برای طراحی سند 10 ماده ای برای حل بحران داخلی در فلسطین را ستود.


هانی الثوابته از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت که دکتر رمضان عبدالله همواره تاکید داشت وحدت تنها راه نجات مردم فلسطین از چنگال اشغالگری صهیونیستی، پیروزی بر دشمن و احیای روح مقاومت در برابر توطئه های صهیونیستی علیه فلسطین است.


محمد شلح برادر دکتر رمضان عبدالله شلح گفت: برادرم از شما نمی خواهد که اشک بریزید یا روی مزارش گل بگذارید بلکه می خواهد به مسیر آزادی فلسطین که او به خاطرش جنگید، ادامه دهید.


یاسر خلف سخنگوی جنبش الاحرار گفت: درست است رمضان عبدالله جسمش در خارج بود اما روحش در فلسطین بود، او رفت اما هزاران نفر هستند که راهش در زمینه جهاد و مقاومت تا آزادی فلسطین را ادامه دهند.


صالح العاروری معاون رییس دفتر سیاسی حماس گفت: مرحوم دکتر رمضان عبدالله شلح دارای اندیشه ای عمیق و دیدگاهی نافذ بود و آنچه برایش اهمیت داشت آرمان مردم فلسطین بود.

پربیننده ترین خبرها