جنگ توییتری سفارتخانه‌های ایران و آمریکا در چین

جنگ توییتری سفارتخانه‌های ایران و آمریکا در چین
يکشنبه 18 خرداد 1399 - 19:11

به دنبال گستاخی سفارت آمریکا در چین و تمسخر یکی از برنامه‌های اقتصادی جدید ایران، سفارت ایران در چین نیز با انتشار پستی به نقطه ضعف‌های آمریکا در مهار ویروس کرونا و تظاهرات اخیر علیه تبعیض نژادی در ایالات متحده اشاره کرد.

العالم- ایران / سیاسی

بگو مگوی توییتری سفارتخانه‌های ایران و آمریکا در چین به زبان چینی در شبکه‌های اجتماعی این کشور و بین شهروندان چینی انعکاس قابل توجهی داشته است.

به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» آغازگر این نبرد توییتری سفارت آمریکا در چین بود که در پستی در شبکه اجتماعی «ویبو» در روز شنبه و به زبان چینی طرح تازه ایران برای مهار تورم با حذف چند صفر را به استهزا گرفت. این پست ساعت 15:21 دقیقه روزشنبه به وقت محلی منتشر شده بود.

سفارت ایران در چین نیز در پاسخ به ادعای طرف آمریکایی در پستی به زبان چینی در ساعت 21:15 دقیقه همان روز به وقت محلی نوشت که راه حل آمریکا برای حل بحران اقتصادی انتشار دیوانه وار اسکناس است. راه حل این کشور در مهار ویروس کرونا نیز عقب نشینی از سازمان‌های جهانی و مقصر قلمداد کردن دیگران است و درباره موضوع نژاد پرستانه نیز زانو گذاشتن بر گردن افراد است.

در پست سفارت ایران در چین با فیلمی از حمله دو مامور پلیس در نیویورک به یک شهروند 75 ساله آمریکایی و پرتاب وی بر زمین همراه بود.

در ماه ژانویه (دی98) نیز جنگ توییتری بین سفارتخانه‌های دو کشور در شبکه ویبو در برهه حمله تلافی جویانه ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق صورت گرفته بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در روزهای گذشته با انتقاد از واشنگتن گفت، آمریکا با استمرار و تشدید تحریم‌های غیرقانونی در شرایط بحرانی ناشی از همه گیری کرونا، خطوط قرمز تروریسم اقتصادی و پزشکی را رد کرده و به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است.

«مجید‌ تخت‌روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست «بررسی تاثیر اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر مقابله جهانی با ویروس کرونا» افزود: «در حالی که جهان درگیر مقابله با عواقب ناشی از همه گیری ویروس کروناست و کشور‌ها با تقویت همکاری و همبستگی تلاش می‌کنند یکدیگر را در این شرایط بحرانی یاری کنند، آمریکا اقدامات یکجانبه قهرآمیز غیرقانونی خود را علیه کشور‌هایی که عمدتا با شرایط دردناکِ همه‌گیری ویروس کرونا دست به گریبان هستند، گسترش داده و تشدید می‌کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها