ادعای رسانه صهیونیست: آمریکا خواستار تعویق اجرای طرح اشغال کرانه باختری است

ادعای رسانه صهیونیست: آمریکا خواستار تعویق اجرای طرح اشغال کرانه باختری است
دوشنبه 19 خرداد 1399 - 10:33

منابعی در رژیم صهیونیستی می‌گویند که مقام‌های آمریکایی به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین اعتراضات اخیر در این کشور، خواستار تعویق اجرای طرح اشغال کرانه باختری هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

در ادامه بلاتکلیفی واشنگتن بر سر اجرا یا عدم اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی – که در طرح معامله قرن نیز گنجانده شده است – مقام‌های آمریکایی تلویحا خواستار تعویق اجرای آن شدند.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» با نزدیک شدن موعد اول جولای (۱۱ تیرماه) به عنوان تاریخ اجرای طرح اشغال کرانه باختری، مقام‌های آمریکایی روز یکشنبه پیامی به تل‌آویو ارسال کردند مبنی بر اینکه به دلیل تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی و خشونت در ایالات متحده، اجرای این طرح باید به تعویق بیافتد.

بر این اساس، یک مقام اسرائیلی درباره پیام دریافتی از سوی آمریکایی‌ها گفت: «آنها بیش از حد به تظاهرات و [همه‌گیری] ویروس کرونا مشغول هستند، به همین دلیل الحاق [کرانه باختری] فعلا اولویت آنها نیست».

این مقام صهیونیست همچنین توضیح داد که آمریکایی‌ها با درخواست برای تعویق زمان اجرای طرح اشغال، قصد دارند حمایت جهانی بیشتری را برای آن کسب کنند زیرا معتقدند این طرح فعلا از حمایت چندانی برخوردار نیست.

همزمان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که دولت واشنگتن هنوز برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به تل‌آویو چراغ سبز نداده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیش از این «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با هشدار درباره هرگونه اشغال یکجانبه کرانه باختری، گفت اجرای این طرح سیاست حمایت دو حزبی واشنگتن از تل‌آویو را تضعیف می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها