سالروز اشغال موصل | نشست «الکاظمی» با فرماندهان نظامی و امنیتی عراق در نینوی

سالروز اشغال موصل | نشست «الکاظمی» با فرماندهان نظامی و امنیتی عراق در نینوی
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 14:21

در سالروز اشغال موصل به دست داعش، نخست‌وزیر عراق به استان نینوی سفر کرد و با فرماندهان نظامی و امنیتی این استان گفت‌وگو کرد.

العالم - عراق

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز (۱۰ ژوئن)، در سالروز اشغال موصل از سوی داعش در سال ۲۰۱۴، وارد استان نینوا و شهر موصل شد.

به نوشته پایگاه خبری «ناس»، وی به محض ورود به موصل، با فرماندهان نظامی امنیتی استان نینوی در مقر فرماندهی عملیات این استان نشستی را برگزار کرد.

نخست وزیر عراق امروز به همراه «عبدالوهاب الساعدی» رئیس سرویس مبارزه با تروریسم به موصل سفر کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه «الرشید» نیز با پوشش اخبار حضور نخست‌وزیر عراق در موصل نوشت که الکاظمی در نشست با فرماندهان نظامی و امنیتی در موصل بر ضرورت حمایت از شهروندان عراقی و عدم تکرار آنچه که در سال 2014 روی داد تاکید کرد.

وی گفت: فساد و سوء مدیریت دو دلیل اصلی اتفاقات مصیبت‌بار گذشته بود و ما اکنون می‌توانیم با چالش‌های بزرگ مواجه شویم و از آنها عبور کنیم.

گروه تروریستی داعش، ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ به موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد و از آنجا به سوی دیگر مناطق پیشروی کرد. با سقوط موصل و انتشار تصویرهایی از فرار نیروهای ارتش و پلیس از عرصه درگیری‌ها با داعش، عراق دچار بحران سیاسی شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها