فلسطین خواستار تشکیل جبهه بین‌المللی علیه طرح الحاق شد

فلسطین خواستار تشکیل جبهه بین‌المللی علیه طرح الحاق شد
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 19:13

"ریاض المالکی" وزیرخارجه فلسطین روز چهارشنبه در نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی بر خفه کردن طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل در نطفه تاکید کرد و خواستار تشکیل «جبهه بین‌المللی» برای ناکام گذاشتن این طرح شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»،‌ المالکی در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت باید طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی فلسطین به اسرائیل در نطفه خفه شود و هرگز به مرحله اجرا نرسد.

وی خواستار تشکیل «جبهه بین‌المللی» برای مقابله با طرح‌های کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص طرح الحاق شد.

المالکی در این نشست که در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان برگزار شد، همچنین بر ضرورت اتخاذ همه اقدامات و گام‌های سیاسی، قانونی، دیپلماتیک و اقتصادی برای رویارویی با طرح الحاق تاکید کرد.

وزیرخارجه فلسطین از شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل، شورای حقوق بشر و دادگاه‌های بین‌المللی خواست برای بازجویی از اسرائیل و محاکمه آن وارد عمل شوند.

وی گفت: باید اسرائیل منزوی و محصولاتش تحریم شود و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بر این رژیم اعمال شود. نباید با هیچ کابینه اسرائیلی که طرح الحاق را در دستور کار خود دارد،‌ همکاری کرد و همچنین باید مقابل طرف‌هایی که از این طرح حمایت می‌کنند،‌ ایستاد.

این مقام فلسطینی تاکید کرد: در صورت اجرای این طرح،‌ درگیری و اقدامات استعمارگرایانه اسرائیل همچنان ادامه پیدا می‌کند. این طرح، راهکار تشکیل دو کشور را برای همیشه نابود می‌کند و به مثابه اعلان رسمی و یک‌طرفه اسرائیل برای لغو همه توافق‌نامه و معاهده‌های پیشین و از بین بردن راهکار گفت‌وگو خواهد بود. مسجدالاقصی نیز به طور کامل تحت سیطره اسرائیلی‌ها در خواهد آمد.

وی تاکید کرد که فلسطینی‌ها به مقاومت خود برای ناکام گذاشتن طرح الحاق ادامه خواهند داد و تنها در خاک سرزمین خود عزتمندانه و در کشور مستقل و دارای حاکمیت به پایتختی قدس شریف زندگی خواهند کرد.

المالکی در ادامه هرگونه راهکار جانبدارانه‌ای که به نوعی اجحاف در حق مردم فلسطین محسوب شود و تلاش کند حقوق آن‌ها را دور بزند از جمله عادی‌سازی روابط و هرگونه ارتباط با این رژیم را رد کرد.
وی گفت: هر کشوری که خارج از اجماع کشورهای عربی و اسلامی به عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تن دهد،‌ در واقع دست دوستی به کابینه نژادپرست اسرائیلی دراز کرده که دشمنی‌اش با ما و زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین علنا آشکار شده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.

الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل بخشی از طرح صلح «دونالد ترامپ» است که به «معامله قرن» معروف شده است. انتشار این طرح موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی، از جمله اتحادیه اروپا شده است.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها