رئیس پلیس دبی؛ مهره جدید برای عادی سازی روابط با اسرائیل + فیلم

چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 21:23

فصلی جدید از سریال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل آغاز شده است که قهرمان آن، این بار ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی است.


خلفان به اظهارات جنجالی و اختلاف برانگیز خود چه درباره قضیه فلسطین و چه مسائل دیگر معروف است.

ضاحی خلفان، این توئیت را منتشر کرد: اعلام می دارم که من با صلح فراگیر و دائمی با "اسرائیل" موافقم و درصورتیکه صلح با "اسرائیل" برقرار شود، و پس از آن آشتی با قطر صورت گیرد، به " اسرائیل " خواهم رفت و هرگز به قطر نخواهم رفت، حتی اگر بگویند کعبه در آنجاست.

این توئیت خلفان با واکنش های بسیار زیاد مواجه است، از جمله آن، واکنش محمد الشمری بود که نوشت: وضعیت تو ناامید کننده است، "باور کن چاره ای برای توصیف شرایط تو نیست؛ خودت را به نزدیک ترین درمانگاه برسان".

محمد الطبیلی هم در واکنش به خلفان گفت: این توئیت، بیانگر نقش امارات است که از سوی سیا و موساد اسرائیل به امارات تکلیف شده است، همه تلاش های امارات برای سردرگم کردن ملت های عربی و به منظور تسلیم شدن و پذیرفتن عادی سازی روابط فراگیر و کامل با رژیم صهیونیستی است .. ولی ما می گوییم " دست خدا برتر است".

ضاحی خلفان در این برهه تنها نیست .. از امارات تا عربستان، توئیتی دیگر از توافق عربستان سعودی با یک شرکت اسرائیلی برای نظارت بر امنیت سایبری در طرح نیوم پرده برداشت که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ارائه کرده است.

روزنامه "العربیه الان" وابسته به سفارت عربستان سعودی در آمریکا این توئیت را منتشر کرد: گزارش های اولیه حاکی از آن است که کابینه سعودی با به کارگیری شرکت اسرائیلی "تشک بوینتس" در طرح نیوم موافقت کرده است.

"حزام السبیعی" که از نزدیکان مقامات سعودی است، گفت: حساب العربیه الان ، هک شده است و این توئیت جنجالی را منتشر کرد.حساب دیگری وابسته به سفارت عربستان سعودی در واشنگتن هک شده که شرکت روابط عمومی "کورفیس" آن را مدیریت می کند و دو توئیت عجیب غریب را منتشر کرد.

این شرکت تایید کرده که هک شده و مطالب توئیت هایش را رد کرده است.

یک روزنامه‌نگار به نام "وجد وقفی" نیز نوشت: صفحه العربیه الان، از سوی شرکت روابط عمومی آمریکایی به نام کورفیس گروب که از سوی سفارت عربستان سعودی در واشنگتن به خدمت گرفته شده است، یکی از وظایف این شرکت، تبلیغ برای عربستان درآمریکاست.

اما به نظر می رسد که تبلیغات آن ها درباره سرمایه گذاری های عربستان در شرکت های ترامپ و به خدمت گرفتن یک شرکت اسرائیلی، برای این سفارت خوشایند نبود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها