بیانیه ائتلاف الفتح در خصوص گفتگوی استراتژیک بین عراق و ایالات متحده

بیانیه ائتلاف الفتح در خصوص گفتگوی استراتژیک بین عراق و ایالات متحده
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 23:13

ائتلاف الفتح عراق درباره گفتگوهای کشورش با آمریکا بیانیه ای صادر کرد.

العالم - عراق

بسم الله الرحمن الرحيم

با آغاز گفتگوی استراتژی بین عراق و ایالات متحده و بر اساس مسئولیت شرعی و ملی و مراقبت شدید از منافع عالی کشورمان ، برخود لازم میدانیم که به آقایان رئیس واعضای هیئت عراقی مذاکره کننده و کسانیکه معتقدیم حاکمیت عراق را مقابل دیدگان خود قرار میدهند یاد آوری کنیم. و آنها را به یاد اجماع نمایندگان بر مصوبه ای که در تاریخ 5/1/2020 از مجلس نواب صادر شد بیندازیم که بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق وحمایت حاکمیت ملی عدم بیخیالی در قبال این اصول عالی ملی تأکید نمود.

همچنین مایلیم توجه هیئت مذاکره کننده را به ضرورت استفاده از تجربه مذاکرات عراقی امریکایی که در سال 2008 انجام گرفت جلب کنیم مذاکراتی که با امضای موافقتنامه چارچوب استراتژی و اینکه مذاکره کنندگان عراقی چگونه در آن زمان پس از مذاکرات خروج نیروهای امریکایی از عراق ، پیروزی آشکاری را کسب نمودند.

و بار دیگر تأکید میکنیم که اجرای مصوبه اجماع نمایندگان به خروج نیروهای خارجی از عراق هدفی استراتژیک است که ملت عزیز عراق که ایثارگریهای زیادی در دفاع از وطن و مرز و حاکمیت و کرامت و امنیت و استقرارش تقدیم کرد منتظر آن است.

برگزاری روابط همکاری و دوستی بین عراق و کشورهای جهان در زمینه های اقتصادی تجاری علمی وبهداشتی موضوعیست که منافع ملی عالی عراق در پیشرفت با جهان و استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه توسعه وساخت و پیشرفت اقتصاد ملی بصورتیکه همراه با مساس به حاکمیت وهویت وامن ومنافعش نباشد را میطلبد .

ما اطمینان کامل داریم که نیروهای مسلح مان با تمام تشکیلاتش از ارتش و پلیس و دستگاه مبارزه با تروریسم و حشد شعبی و حشد عشایر وپ یشمرگ قادر به دفاع از حاکمیت عراق و مرزها و امنیت و استقرارش پس از کسب تجربه در زمینه مبارزه با تروریسم وتحقیق پیروزی قاطع بر گروهکهای داعش تا جایی که امروزه از بهترین منظومه های امنیتی در منطقه بشمار میرود .

ما در تحالف فتح از جایگاه خود گفتگوی استراتژیک را بین دو هیئت عراقی و امریکایی از طریق کمیته های متخصص پیگیری خواهیم کرد .و تمام حمایت لازم را جهت موفق شدن مأموریت هیئتمان و توانمندی آن از تحقق مصالح عراق خصوصا در موضوع تعهد به اجرای مصوبه مجلس نمایندگان متعلق به خروج نیروهای خارجی و محافظت از حاکمیت کشور و هویت و منافع و کرامت و هیبت حکومت عراقی ، را ارائه خواهیم کرد .

تحالف الفتح
١٧ شوال ١٤٤١
١٠ ژوئن ٢٠٢٠

پربیننده ترین خبرها