جنبش‌های أمل و حزب‌الله: بیشتر از هر زمان دیگری به مقاومت نیاز است

جنبش‌های أمل و حزب‌الله: بیشتر از هر زمان دیگری به مقاومت نیاز است
پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 - 11:35

سران جنبش‌های «امل» و حزب‌الله در جنوب لبنان با برگزاری نشستی در سی و هشتمین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به لبنان اعلام کردند، تحولات فعلی بر نیاز به مقاومت بیشتر از هر زمان دیگری تأکید می‌کند.

العالم - لبنان

سران جنبش‌های «امل» و حزب‌الله در جنوب لبنان در سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در ششم ژوئن ۱۹۸۲ نشستی برگزار کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «البناء»، در بیانیه‌ای که در این دیدار اعلام شده، آمده است، سی و هشتمین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی با تجاوز مکرر به حاکمیت زمینی، هوایی و دریایی این رژیم و نیز استفاده از حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه همزمان شده است، تهدیدات سطوح سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی علیه لبنان را نیز باید به این موضوع افزود. همه اینها تأکید می‌کند که مقاومت به عنوان شیوه و سلاح در کنار ارتش و ملت نیازی ملی است که بیشتر از هر زمان دیگری ضروری است.

این دو جنبش در ادامه از اقدامات مراجع سیاسی، امنیتی و نظامی که فتنه شنبه هفته جاری در لبنان را خاموش کردند، تشکر و تأکید کردند، توهین به شخصیت‌ها و مقدسات اسلامی و مسیحی مردود و محکوم است.

شنبه هفته جاری عده‌ای برای خلع سلاح حزب‌الله در بیروت تظاهرات کردند و انتشار ویدئویی که در آن به یکی از همسران پیامبر (ص) توهین شده بود، سر و صدای زیادی به راه انداخت که با واکنش شدید حزب‌الله هم روبرو شد.

مقامات حزب‌الله و امل در ادامه بیانیه خود خواستار بالاترین درجه خویشتنداری و عدم همراهی با تلاش‌های انجام شده در راستای تحریک‌آفرینی شدند.

این دو جنبش اعلام کردند، اقداماتی که منجر به منحرف شدن نگاه‌ها از مسأله ملی دفاع از وطن در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و نیز حفظ آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود، نباید انجام بگیرد.

امل و حزب‌الله در پایان از دولت لبنان خواست، اقداماتی سریع برای آرامش مردم و کاهش نگرانی‌های آنها بویژه در زمینه اقتصادی بردارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها