ترامپ از السیسی بابت «تلاش‌هایش در لیبی» تمجید کرد

ترامپ از السیسی بابت «تلاش‌هایش در لیبی» تمجید کرد
پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 - 11:37

کاخ سفید و ریاست جمهوری مصر در دو بیانیه جداگانه، از رایزنی تلفنی دونالد ترامپ و عبدالفتاح السیسی درباره طرح پیشنهادی قاهره برای آتش‌بس در لیبی خبر دادند.

العالم -لیبی

همزمان با شدت گرفتن رایزنی‌های کشورهای مختلف درباره تحولات لیبی، وسای جمهور آمریکا و مصر در یک گفت‌و‌گوی تلفنی درباره لیبی و طرح اخیر قاهره برای آتش‌بس صحبت کردند.

بنا بر گزارش رویترز، ریاست جمهوری مصر با انتشار یک بیانیه درباره تماس تلفنی عبدالفتاح السیسی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا از پیشنهاد اخیر آتش‌بس مصر درباره لیبی استقبال کرد.

کاخ سفید هم درباره تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و مصر بیانیه صادر کرد و خبر داد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و عبدالفتاح السیسی همتای مصری درباره وضعیت در لیبی صحبت کردند.

طبق این بیانیه، «رئیس‌جمهور ترامپ از تلاش‌های رئیس‌جمهور السیسی برای ایجاد سازش سیاسی و کاستن از درگیری‌ها در منازعه لیبی تمجید کرد».

به گفته کاخ سفید، روسای جمهور آمریکا و مصر درباره تلاش‌های به رهبری سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس و «خروج همه نیروهای خارجی از لیبی» هم صحبت کردند.

مصر روز دوشنبه هفته جاری پیشنهاد آتش‌بس در لیبی و آغاز روند مذاکرات سیاسی حل بحران در این کشور آفریقایی را اعلام کرد اما این پیشنهاد با مخالفت «دولت وفاق ملی لیبی» روبه‌رو شد.

این دولت که به صورت بین‌المللی دولت شناخته شده لیبی است، از ادامه جنگ با نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» خبر داد.

از سوی دیگر، آخرین خبرها در لیبی نشان می‌دهد که نیروهای خلیفه حفتر که حامی طرح آتش‌بس اعلامی مصر بوده‌اند، خودشان هم دست به عملیات نظامی زدند.

طبق گزارش‌ها، شبه‌نظامیان حفتر روز گذشته با آغاز یک عملیات نظامی در شرق «مصراته» (شمال غرب لیبی) مواضع نیروهای ترکیه را هدف قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها