واکنش ظریف به اقدام آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی کیفری

واکنش ظریف به اقدام آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی کیفری
پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 - 21:40

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری ضمن انتقاد از تحریم دیوان بین المللی کیفری توسط آمریکا، این اقدام را نوعی اخاذی و باج خواهی از سوی یک قلدر اعلام کرد.

العالم - ایران/ سیاسی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد گروهی تبهکار که به قانون پایبند نیستند و خود را دیپلمات نشان می دهند اکنون از دادگاه کیفری بین الملل اخاذی می کنند.

ظریف در ادامه نوشته: جامعه بین الملل برای بیدار شدن و فهمیدن عواقب راضی کردن یک قلدر به چه چیز دیگری نیاز دارد؟ و آمریکا چه فرد دیگری را باید مورد ارعاب قرار دهد تا افرادی که به دنبال راضی کردن (قلدر) هستند بفهمند احتمال دارد نفر بعدی آنها باشند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه با امضای فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان بین‌المللی کیفری» را صادر کرد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند ترامپ این مجوز را به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان اعمال کرده است.

این فرمان اجرایی به وزیر خارجه آمریکا اجازه می‌دهد با مشورت وزیر خزانه‌داری دارایی‌های شماری از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را که در تحقیقات از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان نقش دارند مسدود کند.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها