نقشه جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک ها در قدس

نقشه جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک ها در قدس
جمعه 23 خرداد 1399 - 13:12

در ادامه سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در قدس، شورای شهرک های این رژیم موسوم به "یشع"، اقدام به آماده سازی طرحی برای توسعه شهرک "آدم" در شمال شرق قدس با ساخت 1294 واحد مسکونی جدید کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

این شورا در توجیه این اقدام مدعی شده است که تعداد شهرک نشینان در شهرک "آدم" با 1200 خانواده، طی سه سال آینده با وصل شدن این شهرک به شبکه جاده ها و تونل های در حال ساخت، چندین برابر خواهد شد.

بر اساس نقشه ای که دیروز در کمیته برنامه ریزی شورای نظامی "بیت ایل" ارائه شد، واحدهای مسکونی جدید در قسمت شمال شرق شهرک یادشده ساخته خواهد شد. این پروژه شامل منطقه صنعتی و کشاورزی، یک ایستگاه اتوبوس و پمپ بنزین خواهد بود.

مسیر توسعه و امتداد این شهرک به سمت شرق و دنباله مجموعه شهرک های "علمون"، "عنتوت"، "نفی برات"، "معالوت مخماس"، "کفار ادمیم" و "جعفات اساف" خواهد بود و در مجموع مانعی طبیعی را در مرکز کرانه باختری ایجاد خواهند کرد که آن را از منطقه "الاغوار" جدا خواهند کرد.

شورای "یشع"، تلاش بسیاری را برای توسعه شهرک های صهیونیست نشین با دست اندازی بر زمین های فلسطینی در مناطق "حزمه"، "جبع" و "مخماس" آغاز کرده است و پیوسته مساحت گسترده تری از اراضی این روستاها را می بلعد.

پربیننده ترین خبرها