نماینده «بدر» درباره تعویق مذاکره بر سر خروج نیروهای آمریکایی هشدار داد

نماینده «بدر» درباره تعویق مذاکره بر سر خروج نیروهای آمریکایی هشدار داد
جمعه 23 خرداد 1399 - 14:11

عضو فراکسیون «بدر» عراق، به دولت و تیم‌ مذاکره‌کننده عراق هشدار داد مذاکره بر سر خروج نیروهای آمریکایی به پایان‌ گفت‌و‌گوی راهبردی موکول نشود.

العالم - عراق

«کریم علیوی المحمداوی» نماینده فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق، امروز (جمعه)، به دولت عراق هشدار داد که مذاکره بر سر خروج نیروهای آمریکایی به پایان گفت‌و‌گوی راهبردی موکول نشود.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه»، نماینده فراکسیون بدر در این خصوص گفت: «تیم مذاکره‌کننده باید موضوع خروج نیروهای آمریکایی را یکسره کند. غیر از این را نمی‌پذیریم زیرا این تصمیم ملت است که در پارلمان عراق [به تصویب رسید]».

المحمداوی ادامه داد: «ما جزء به جزء مذاکرات را زیر نظر داریم و از نزدیک در جریان آن قرار می‌گیریم. از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم که خروج نیروهای آمریکایی را در ابتدای مذاکرات یکسره کند نه اینکه آن را به تعویق بیندازد و در نتیجه با فشارهای آمریکا در آن خلل ایجاد شود. ما به دولت و تیم‌ مذاکره‌کننده هشدار می‌دهیم».

گفت‌وگوی راهبردی میان آمریکا و عراق بعد از ظهر پنجشنبه، ۲۲ خرداد ماه جاری، آغاز شد؛ این گفت‌و‌گو پس از آن بود که بغداد و واشنگتن اخیراً تصمیم گرفته‌اند درباره روابط دو جانبه و آینده این روابط با یکدیگر به توافق برسند.

پس از پایان نشست روز گذشته، دو طرف با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام تعهد خود برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق تصریح کردند که ایالات متحده به دنبال ایجاد پایگاه‌های دائمی یا حضور نظامی دائمی در عراق نخواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها