جهاد اسلامی: اسرائیل از تعهداتش به امارات شانه خالی کرده است

جهاد اسلامی: اسرائیل از تعهداتش به امارات شانه خالی کرده است
جمعه 23 خرداد 1399 - 21:56

جنبش جهاد اسلامی فلسطین مقاله سفیر امارات در واشنگتن را "سندی بر ناامیدی ابوظبی از اسرائیل به دلیل طفره رفتن تل‌آویو از اجرای تعهداتی که به طرف اماراتی داده است"، توصیف کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "احمد المدلل" از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، امروز- جمعه- به مقاله "یوسف العتیبه" سفیر امارات در واشنگتن، که در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" منتشر کرده، واکنش نشان داد.

المدلل گفت: "اظهارات العتیبه دال بر این است که امارات از پایبندی اسرائیل به وعده‌هایی که داده، ناامید شده است". وی اشاره‌ای به این تعهدات نکرد.

وی افزود: "در این اظهارات نوعی التماس و ملامت احساس می‌شود و هیچ مفهومی در ارتباط با یاری قضیه فلسطین ندارد."

این عضو ارشد جهاد اسلامی تصریح کرد: "اظهارات العتیبه خطرناک است به‌ویژه این‌که وی در لابه‌لای آن، از همکاری در زمینه امنیت و تروریسم سخن گفته است."

وی تأکید کرد، برخی رژیم‌های عربی( بدون ذکر نام‌شان) در "تلاش برای تحمیل اسرائیل بر منطقه و تبدیل فلسطین به منطقه‌ای اسرائیل" هستند و این رژیم‌ها در راستای همسو شدن با مواضع آمریکا، نمی‌خواهند کشور فلسطین وجود داشته باشد.

المدلل این احتمال را داد که اسرائیل در جنگ‌ها و بحران‌های منطقه عربی به‌ویژه در سوریه، یمن و عراق نقش‌آفرینی می‌کند.

العتیبه در مقاله خود که امروز در روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی منتشر شده، نوشته است: امارات، اسراییلی‌ها را به اندیشیدن در زمینه گشایش روابط با جهان عرب از یک سو و اماراتی‌ها و به طور کلی کشورهای عربی را به اندیشیدن در زمینه عادی‌سازی مناسبات با اسراییل از سوی دیگر تشویق کرده است.

بر اساس این گزارش، العتیبه در ادامه مقاله خود به خیانت کشورش به آرمان مقدس فلسطین و محور مقاومت افتخار و مباهات نموده و خاطرنشان کرد: امارات، حزب‌الله را در رده گروه‌های تروریستی قرار داد و رویکرد تحریک‌آمیز جنبش حماس را محکوم کرد.

به اعتقاد سفیر امارات در واشنگتن، "زمینه گسترده‌ای برای برقراری روابط گرم‌تر میان ابوظبی و تل‌آویو وجود دارد".

پربیننده ترین خبرها