اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی در لبنان

اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی در لبنان
جمعه 23 خرداد 1399 - 22:14

دولت لبنان از تامین دلار بازار از سوی بانک مرکزی این کشور برای  حمایت از کالاهای اساسی و برآورده کردن نیازهای شهروندان خبر داد.

العالم - لبنان

دولت لبنان همچنین از کاهش قیمت دلار به شکل تدریجی و از امروز و نیز کنترل قیمت ها در بازار سیاه خبر داد.

در لبنان نشست ها و جلسه های ریاستی و هیات دولت به طور فوق العاده برگزار شده و توافق هایی حاصل شده و تصمیماتی نیز اتخاذ شده است.

میشل عون رئیس جمهوری لبنان با ریاست جلسه فوق العاده هیات دولت تاکید کرد: آنچه در نتیجه افزایش سريع و بدون توجیه قیمت دلار روی داد، نشان دهنده طرح حساب شده است.

عون از همه خواست با این طرح مقابله کنند.

وی گفت: نرخی که دلار پیدا کرده ، یا شایعه است که تعمیم داده شده است که با هدف ریختن مردم به خیابان ها و وقوع درگیری بوده است یا اینکه یک بازی سیاسی یا بانکی یا چیز دیگر است.

رئیس جمهور لبنان، دولت و بانک مرکزی و سایر بانک ها را مسئول این وضع دانست و بر لزوم اتخاذ تصمیمات مهم برای رسیدگی به این وضعیت تاکید کرد.

در این حال، "حسان دیاب" نخست وزیر لبنان نیز گفت معیشت مردم خط قرمز است و اجازه نخواهد داد که به هیچ شکلی با آن بازی شود.

دیاب بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب و جدی برای مقابله با اشخاص یا طرف هایی که عامل این وضعیت هستند، تاکید کرد.

"نبیه بری" رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز در نشستی سه جانبه با میشل عون و حسان دیاب در کاخ بعبدا برخی تصمیمات را اعلام کرد و در واکنش به امکان برکناری "ریاض سلامه" رئیس بانک لبنان گفت که کشور اکنون به همه مردم نیاز دارد.

دولت لبنان در جلسه ای فوق العاده که با حضور عباس ابراهیم مدیر کل اداره منیت عمومی و ریاض سلامه برگزار کرد، از تامین دلار کافی برای بازار از سوی بانک لبنان برای حمایت از کالاهای اساسی و براورده شدن نیازهای مردم خبر داد.

دراین جلسه تاکید شد که نیروهای امنیتی از سرکوب تخلف ها در بازار سیاه با هدف کمک به صرافان به منظور کنترل قیمت دلار حمایت می کنند.

مردم لبنان از تاریخ 17 اکتبر 2019 به بحران اقتصادی و معیشتی این کشور اعتراض دارند. این اعتراضات ماه‌ها به طول انجامیده و منجر به استعفای دولت «سعد حریری» نخست وزیر سابق این کشور شد.

پربیننده ترین خبرها