ادامه تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا

ادامه تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا
شنبه 24 خرداد 1399 - 14:27

هزاران نفر از مردم استرالیا امروز شنبه در ادامه تظاهرات نژادپرستی، در خیابان‌های برخی شهر‌های این کشور تجمع کردند.

العالم - اروپا

هزاران نفر از مردم استرالیا در ادامه تظاهرات علیه نژادپرستی، به صورت مسالمت‌‌آمیز به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، هدف برجسته این تظاهرات اعتراض به کشته شدن مردم بومی استرالیا در بازداشتگاه‌ها بود.

بلومبرگ نوشت این تظاهرات در چند شهر استرالیایی در حالی برگزار شده که دولت این کشور به دلیل رعایت اصول بهداشتی مربوط به بیماری کووید19، با این اقدام مخالفت کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی استرالیا (ABC)، این تظاهرات در شهر‌های پِرت، داروین و آدلاید برگزار شدند.

مقامات و رهبران بهداشتی و درمانی در استرالیا هشدار داده‌اند که تجمع مردم در اعتراض به نژادپرستی موجب گسترش دوباره ویروس کرونا می‌شود.

بر اساس گزارش این مقامات، یکی از معترضان در اعتراضات ضدنژادپرستی هفته گذشته در ملبورن استرالیا، تست کرونای مثبت داشته است.

اعتراضات جداگانه‌ای نیز در شهر سیدنی، بریزبین‌ و ملبورن به نحوه برخورد دولت استرالیا با مهاجران در بازداشتگاه‌ها رخ داد.

طبق آمار روزنامه گاردین، بیش از 400 نفر از مردم بومی استرالیا که در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برده‌اند از سال 1991 تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

کمیسیون سلطنتی استرالیا بر اهمیت نظارت بر آمار صحیح مرگ و میر در بازداشتگاه‌های این کشور تأکید کرده‌ است، اما گزارش‌های انجمن جرم‌شناسی استرلیا نشان می‌دهند یافتن اطلاعات دقیق و به روز در این مورد سخت است.

این تظاهرات امروز در حالی برگزار شد که «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور مدعی شده بود که در استرالیا هرگز برداره‌برداری وجود نداشته است. این اظهارات خشم عمومی را برانگیخت و بسیاری از مقامات استرالیایی به آن واکنش نشان دادند.

موریسون این اظهارات را طی گفت‌‌و‌گو با یک رادیوی استرالیایی در پاسخ به سوالی درباره سرنگونی مجسمه‌های مرتبط با نژادپرستی و برده‌داری در حین اعتراضات ضد نژادپرستی مطرح کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها