الفیاض: مهم‌ترین اصل در تعیین ساختار نهایی الحشد الشعبی، نظر مرجعیت عراق است

الفیاض: مهم‌ترین اصل در تعیین ساختار نهایی الحشد الشعبی، نظر مرجعیت عراق است
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 09:04

مشاور امنیت ملی عراق با تأکید بر اینکه مرجعیت پدر معنوی الحشد الشعبی است گفت که دستور تشکیل هیئتی صادر شده که مسئول، مشاوره، بررسی و طراحی اقدامات مربوط به توسعه دامنه فعالیت الحشد الشعبی خواهد بود.

العالم- عراق

«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد که حقوق مربوط به نیروهای سازمان، بر اساس، قانون نظامی پرداخت خواهد شد، نه طبق قانون ادغام.

الفیاض در گفت‌وگو با پایگاه خبری الحشد به مناسبت ششمین سالگرد صدور جهاد کفائی و تشکیل الحشد تصریح کرد: «الحشد الشعبی نیاز دارد که خود را مجددا بسازد و مهمترین اصلی که باید در تعیین ساختار نهایی الحشد در نظر بگیریم، نظر مرجعیت است».

وی گفت که «مرجعیت، نخستین پشتیبان الحشد و پدر معنوی این سازمان است».

رئیس الحشد ادامه داد: «کمیته‌ای تشکیل شده که فرآیند تکمیل ادغام الحشد العشایری با الحشد الشعبی را بر عهده گرفته است».

الفیاض همچنین خبر داد، دستور تشکیل هیئتی صادر شده که مسئول، مشاوره، بررسی و طراحی اقدامات مربوط به توسعه دامنه فعالیت الحشد الشعبی خواهد بود.

وی در ادامه تأکید کرد، تصمیم تعیین ساختار الحشد اتخاذ شده است و حقوق کارکنان نیز بر اساس قانون نظامی پرداخت خواهد شد.

رئیس الحشد در پایان خاطر نشان کرد، به سمت سازمانی کردن الحشد در حرکت هستیم و «من، به رزمندگان الحشد الشعبی... و اینکه بگویم رئیس الحشد هستم، افتخار می‌کنم».

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هم به مناسبت تاسیس الحشد الشعبی این اتفاق را نقطه عطفی در جنگ با تروریسم داعش توصیف و تأکید کرد: «شش سال پیش در چنین روزی مردم ما با قاطعیت برای دفع و سرکوب طوفان تروریستی بزرگ یعنی گروهک‌های تروریستی داعش برخاستند، در حالی که بسیاری در دنیا تصور می‌کردند که کشور ما هرگز از این مصیبت سالم بیرون نمی‌رود».

فارس

پربیننده ترین خبرها