ونزوئلا بازداشت تاجر کلمبیایی به درخواست آمریکا را محکوم کرد

ونزوئلا بازداشت تاجر کلمبیایی به درخواست آمریکا را محکوم کرد
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 12:17

یک تاجر کلمبیایی که برای تهیه غذا، دارو و سایر کالاهای بشردوستانه در حین بحران کرونا با دولت ونزوئلا همکاری می‌کرد، به درخواست آمریکا در سواحل غرب آفریقا دستگیر شد.

العالم _ آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه اعلام کرد مقامات «دماغه سبز» کشوری جزیره‌ای در اقیانوس اطلس مرکزی با نام رسمی «جمهوری کیپ ورد» تاجری را که با دولت ونزوئلا همکاری می‌کرد، دستگیر کردند. اقدامی که مقامات ونزوئلایی نقض قوانین بین‌المللی خوانده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد «الکس ساب» تاجر کلمبیایی که گذرنامه ونزوئلایی نیز دارد، قراردادهای تهیه منابع برای برنامه یارانه غذایی دولت «نیکلاس مادورو» را برنده شده بود.

آمریکا سال گذشته وی را به پولشویی متهم و همچنین او را برای معاملات مواد غذایی تحریم کرده بود. مقامات آمریکایی در ادعایی، این معامله‌ها را کلاهبرداری برای کسب ثروت از سوی وی و مادورو توصیف کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای گفت ساب بنابر اعلامیه قرمز اینترپل که با توجه به کیفرخواست آمریکا صادر شده بود، دستگیر شد. او به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

وکیل ساب در آمریکا دستگیری وی را در سواحل غرب آفریقا تایید اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ساب در زمان بازداشت به عنوان «نماینده» دولت این کشور در حال تجارت برای تهیه غذا، دارو و سایر کالاهای بشردوستانه بود تا به مردم این کشور آمریکای جنوبی برای مقابله با همه‌گیری کرونا کمک کند.

این وزارتخانه، اقدام مذکور را «بازداشت خودسرانه» و ناقض قوانین بین‌المللی خواند و از دولت کیپ ورد خواست ساب را آزاد کند.

پربیننده ترین خبرها