مذاکرات مسکو و آنکارا درباره سوریه و لیبی به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد

مذاکرات مسکو و آنکارا درباره سوریه و لیبی به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 17:11

مذاکرات دو کشور روسیه و ترکیه که قرار بود امروز یک شنبه در سطح وزرا با حضور وزرای خارجه و دفاع روسیه در استانبول برگزار شود، به تعویق افتاد.

العالم - ترکیه

مذاکرات روسیه و ترکیه در سطح وزیران درباره سوریه و لیبی به تعویق افتاد. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای وی در تماس تلفنی که امروز داشتند، تصمیم گرفتند این مذاکرات را به تعویق بیندازند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزرات خارجه روسیه اعلام کرد: معاونان وزیران خارجه دو کشور به تماس‌ها و گفت‌وگوها در زمان پیش‌رو ادامه خواهند داد. مذاکرات وزیران در زمانی دیگر برگزار خواهد شد.

قرار بر این بود که لاوروف و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه برای مذاکره با مقامات ترکیه به استانبول سفر کنند.

شبکه تلویزیونی «تی‌.آر‌.تی» ترکیه دیروز شنبه گزارش داد سرگئی شویگو و سرگئی لاوروف، وزرای دفاع و خارجه روسیه فردا یکشنبه برای گفت‌وگو با همتایان ترک خود در مورد تحولات اخیر لیبی و سوریه راهی آنکارا خواهند شد.

روسیه و ترکیه هر کدام در لیبی و سوریه از یکی از طرف‌های درگیر حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند. ترکیه در سوریه از گروه‌های تروریستی و مسلح و روسیه نیز در مقابل از دولت سوریه حمایت می‌کند.

در لیبی اما روسیه از دولت شرق این کشور و ارتش تحت امر «ژنرال خلیفه حفتر» حمایت می‌کند که در مقابل آن، ترکیه نیز از دولت وفاق ملی لیبی، حمایت تسلیحاتی و سیاسی کرده و شبه نظامیان و تروریست‌های تحت امر خود در سوریه را به لیبی فرستاده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها