دلایل حمله غرب علیه حامیان سوریه چیست؟

دلایل حمله غرب علیه حامیان سوریه چیست؟
يکشنبه 25 خرداد 1399 - 22:12

آمریکا و اروپا در روزهای اخیر، هجوم سهمگینی را علیه کشورهای حامی سوریه به ویژه ایران و روسیه آغاز کرده اند چرا که همین حمایت باعث شد سوریه بتواند توطئه دشمنان برای تجزیه این کشور را خنثی نموده و طرح به زانو درآوردن ملت سوریه از طریق اعمال تحریم و سیاست فشار بر مردم سوریه را با شکست مواجه کند. 

العالم – کشکول

در این میان، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایاتشان علیه مردم سوریه، موضوع به اصطلاح حضور ایران در سوریه را مطرح می کنند با اینکه این حضور فقط در سطح مستشاران برای مبارزه با تروریسم و بنا به درخواست رسمی حکومت دمشق می باشد.

آمریکا اینگونه وانمود کرده که با سوریه مشکلی ندارد و فقط با حضور ایران در این کشور مشکل دارد لذا در صورتیکه ایران از سوریه خارج شود، از تحریم های اعمال شده علیه دمشق خواهد کاست.

رژیم صهیونیستی نیز نه فقط با حضور مستشاران ایرانی در سوریه بلکه با هر نوع رابطه تهران دمشق مشکل دارد چرا که تل آویو، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین خطر برای موجودیت خود می داند.

مشکل رژیم صهیونیستی با ایران، حمایت گسترده تهران از مقاومت لبنان و فلسطین و تاکید نظام بر آزادسازی سرزمینهای اشغالی فلسطین است.

مشکل رژیم صهیونیستی با دمشق نیز به خاطر نقش فعال سوریه در محور مقاومت است به ویژه که به مصلحت تل آویو نیست که سوریه قوی باشد و بتواند پس از جنگ خود را بازسازی کند.

این در حالی است که آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی، همزمان، خواستار حضور روسیه در سوریه نیز نیستند چرا که این حضور به ویژه در مدیترانه و شرق سوریه را خطری برای امنیت ملی خود می دانند علاوه بر آنکه این حضور باعث تسلط مسکو به خطوط انتقال انرژی در مدیترانه می شود که به گفته کارشناسان، این تسلط تهدیدی برای اروپا است.

می توان گفت که آمریکا و غرب چند هدف از هجوم به همپیمانان سوریه دارند: جلوگیری از حمایت روسیه، ایران و چین از سوریه، انهدام زرادخانه و زیربنای نظامی سوریه، نابودسازی اقتصاد سوریه، فشار بر مردم سوریه برای شکستن پایداری آنها که تسلط آمریکا بر چاههای نفت شرق سوریه، سوزاندن کشتزارهای گندم و اجرای قانون سزار همراه با تحریمهای غربی بهترین گواه بر این مدعاست، نگه داشتن سوریه به شکل کشوری ویران شده، ضعیف و بدون همپیمان تا مجبور به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی شود که البته تمام اینها با همدستی برخی از رژیمهای عربی انجام می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها