شورای عالی دفاع لبنان با هدف بررسی اوضاع امنیتی تشکیل جلسه می‌دهد

شورای عالی دفاع لبنان با هدف بررسی اوضاع امنیتی تشکیل جلسه می‌دهد
دوشنبه 26 خرداد 1399 - 09:28

'میشل عون' رئیس جمهور لبنان از شورای عالی دفاع این کشور خواست تا با توجه به موج اعتراضات و ناآرامی ها در این کشور با تشکیل جلسه‌ای، وضعیت امنیتی را مورد بررسی قرار دهد.

العالم - لبنان

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، دفتر رئیس جمهور لبنان با انتشار خبری در توئیتر نوشت که " میشل عون " از شورای عالی دفاع لبنان خواست تا برای بررسی اوضاع امنیتی در این کشور به ویژه پس از اتفاقات اخیر، ظهر امروز (دوشنبه) تشکیل جلسه دهد.

پیش از این " حسان دیاب " نخست وزیر لبنان روز شنبه در تماس تلفنی با فرمانده ارتش خواستار انجام اقدامات لازم از سوی نیروهای نظامی و امنیتی لبنان برای متوقف کردن حملات مشکوک به اموال عمومی و خصوصی در مرکز شهر بیروت شد.

در پی سقوط ۷۰ درصدی ارزش لیره مقابل دلار، لبنان در روزهای گذشته شاهد ناآرامی‌های خشونت آمیز به ویژه در بیروت و شهر طرابلس بوده است.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان روز شنبه مخالفان دولت را به تلاش برای افزایش بحران ارزی و تحریک مردم به ناآرامی متهم کرد و اظهار داشت که تلاش برای براندازی دولت وی شکست خورده است.

وی در نطقی اظهار داشت که مخالفان سیاسی به دنبال تضعیف تلاش دولت برای تحقیقات درباره پرونده‌های فساد هستند و آن‌ها نا آرامی‌های اخیر را ایجاد کرده‌اند.

درگیری‌های دیروز میان معترضین و نیروهای امنیتی در بیروت پایتخت لبنان و شهر طرابلس در شمال این کشور که در پی اعتراض به فروپاشی ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا و نیز وخامت اوضاع معیشتی رخ داد، ۴۲ زخمی به جا گذاشت و موجب خسارات به اموال عمومی و خصوصی این کشور شد.

اعتراض‌ها به اوضاع اقتصادی نامناسب در لبنان و پیامدهای آن نظیر افزایش نرخ بیکاری، گرانی و کمبود ارزهای خارجی که در واکنش به فساد اقتصادی چند سال گذشته در این کشور به راه افتاده است ، حدود هشت ماه پیش آغاز و اندکی بعد منجر به استعفای نخست‌وزیر و تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست «حسان دیاب» شد.

دولت وحدت ملی و فن‌سالار لبنان که تمام تلاش خود را برای حل مشکل بدهی‌های خارجی و سامان دادن به اوضاع اقتصادی معطوف کرده، این روزها با موج جدیدی از تلاش مخالفان که با موج سواری بر تظاهرات خیابانی در پی اهداف سیاسی خود هستند، روبه رو شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها