فائوچی: شاید تا سال آینده اوضاع آمریکا عادی نشود؛ معترضان ماسک بزنند

فائوچی: شاید تا سال آینده اوضاع آمریکا عادی نشود؛ معترضان ماسک بزنند
دوشنبه 26 خرداد 1399 - 11:56

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره احتمال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نتیجه تداوم اعتراضات سراسری هشدار داد و خوشبینی‌ها درباره بازگشت اوضاع به حالت عادی را رد کرد.

العالم - آمریکا

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی درباره همه‌گیری ویروس کرونا هشدار داد، شاید تا سال آینده اوضاع عادی نشود.

به نوشته پایگاه آمریکایی «فوربس»، این مقام کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مصاحبه با «تلگراف» ضمن رد کردن خوش‌بینی‌ها درباره بازگشت سریع به وضعیت عادی پیش از شیوع ویروس کرونا، از احتمال تمدید محدودیت‌های سفر و عبور و مرور به منظور مقابله با کرونا خبر داد.

او گفت: «(ویروس کرونا) ممکن است برای چندین چرخه ادامه یابد، برود و دوباره برگردد. من واقعا امیدوارم که طی یک سال یا بیشتر به نوعی از وضعیت عادی واقعی برسیم اما فکر نمی‌کنم که همین زمستان یا پاییز چنین چیزی را داشته باشیم».

فائوچی طی این مصاحبه درباره اعتراضات سراسری علیه تبعیض‌ و خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا و حضور گسترده مردم به رغم خطر شیوع ویروس کرونا اظهارنظر کرد.

این مقام آمریکایی هشدار داد: «لُپ کلام این است که در (حضور در تظاهرات) خطر وجود دارد و البته که این نگران‌کننده است».

وی ضمن تاکید بر اینکه زدن ماسک در تجمعات می‌تواند برای مقابله با شیوع کرونا مفید باشد، افزود اما حضور در میان جمعیت‌های انبوه ریسک افزایش ابتلا را به همراه دارد.

فائوچی خطاب به شرکت‌کنندگان در اعتراضات سراسری در آمریکا گفت: «اگر می‌خواهیم این کار (شرکت در تظاهرات) را انجام دهید، وقتی شعار می‌دهید، فریاد می‌زنید و هر کار دیگری در تظاهرات می‌کنید، ماسک‌هایتان را از صورت برندارید».

این مقام دولت فدرال آمریکا در مصاحبه با تلگراف، خوشبینی‌ها درباره برداشته شدن زودهنگام ممنوعیت‌های سفر از انگلیس و دیگر کشورها به آمریکا را رد کرد.

وی گفت: «درباره این موضوع (برداشته شدن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر) واقعا باید منتظر ماند و دید چه می‌شود. من فکر نمی‌کنم شاهد یک عقبگرد فوری از آن محدودیت‌ها نخواهیم بود. با نگاه به آنچه درباره میزان شیوع در حال اتفاق افتادن است، حس من این است و فکر می‌کنم که محتمل‌تر این است که طی چند ماه چنین چیزی (رفع محدودیت‌های سفر) انجام گیرد و نه طی چند هفته».

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بازگشایی مدارس با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا را به شرایط هر منطقه منوط دانست.

این مقام ارشد کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با ابراز خوشبینی درباره تولید واکسن گفت: «ما واکسن‌های بالقوه‌ای داریم که دارند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌کنند ما شاید ۴ یا ۵ واکسن داریم».

فائوچی البته هشدار داد: «شما هرگز نمی‌توانید موفقیت با واکسن را تضمین کنید، انجام چنین کاری احمقانه است چرا که احتمالات بسیاری درباره غلط از آب درآمدن کارها وجود دارد اما با توجه به نتایج اولیه‌ای که گرفته‌ایم، قابل تصور است که ما 2 یا 3 واکسن داشته باشیم که موفق (به شکست کرونا) شوند».

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیش از این نیز با تاکید بر اینکه بازگشایی‌ها در این کشور باید به نحوی محتاطانه صورت گیرد، هشدار داده بود که تا پایان مبارزه برای پیروزی بر ویروس کرونا راه طولانی در پیش است و «کابوس کرونا به این زودی تمام نمی‌شود»

فارس

پربیننده ترین خبرها