چین بازداشت مدیر مالی هواوی را «توطئه سیاسی» خواند

چین بازداشت مدیر مالی هواوی را «توطئه سیاسی» خواند
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 07:41

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به افشای اسناد مربوط به پرونده خانم "منگ وان جو" مدیر مالی شرکت هوآوی توسط دادگاه کانادایی گفت: مساله خانم منگ یک «توطئه کاملاً سیاسی» است و کانادا هم در این پرونده نقش همدست آمریکا را بازی می کند.

العالم- آسیا

«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین سه شنبه افزود: این اسناد بار دیگر نشان داد که مساله پیش آمده توطئه ایالات متحده برای سرکوب شرکت‌های فناوری پیشرفته چین از جمله شرکت هوآوی را نشان داد و مشخص شد که کانادا نقش همدست آمریکا را بازی کرده است.

وی عزم دولت چین برای «پاسداری از حقوق و منافع مشروع» شهروندان و بنگاه های اقتصادی را همواره «راسخ» عنوان کرد و یک بار دیگر از کانادا خواست که موضع و نگرانی‌های چین را جدی بگیرد و بلافاصله خانم منگ را آزاد کند و به او اجازه دهد بدون هیچ مشکلی به چین برگردد.

جائو از کانادا خواست این مسیر اشتباه را دیگر ادامه ندهد.

مقام‌های قضایی نیویورک، هوآوی را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم و ادعا کرده‌اند این شرکت محصولات آمریکایی را به ایران و سایر کشورها منتقل کرده‌ است.

همزمان وکلا خانم منگ ادعا کردند که مقامات ایالات متحده سعی می کنند قاضی نظارت بر دادرسی استرداد او از کانادا به آمریکا را با ارائه یک تشریح گمراه کننده و حذف جزئیات مهم گمراه کنند.

دادگاه کانادا روز گذشته جلسه دادرسی برای بحث درباره مدیریت پرونده استرداد خانم منگ را برگزار کرد که به نتیجه نرسید.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها