ترامپ: انتشار کتاب بولتون، مصداق قانونشکنی است

ترامپ: انتشار کتاب بولتون، مصداق قانونشکنی است
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 08:06

دونالد ترامپ نسبت به انتشار کتاب جان بولتون واکنش تندی نشان داد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت اگر جان بولتون -- مشاور امنیت ملی اسبق او -- کتاب خود را درباره زمان حضورش در کاخ سفید منتشر کند، قانون را نقض خواهد کرد و با پیگیری کیفری مواجه خواهد شد.

ترامپ در این خصوص به خبرنگاران گفت بولتون می‌داند که کتابش حاوی اطلاعات طبقه ‌بندی ‌شده و محرمانه است و فرایند تأیید را که مقامات اسبق دولت باید برای انتشار کتابشان پشت سر بگذارند، تکمیل نکرده است.

او به خبرنگاران گفت: «هر مکالمه با خودم را در مقام رئیس‌جمهور، کاملاً محرمانه ارزیابی می‌کنم. پس این یعنی اگر او (بولتون) کتابی بنویسد و آن را منتشر کند، قانون را نقض کرده است.»

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در همین نشست خبری گفت وزارت دادگستری در حال رایزنی با بولتون برای تکمیل فرایند بررسی‌های مورد نیاز پیش از انتشار کتاب است.
ترامپ بولتون را سپتامبر سال گذشته پس از 519 روز و به دلیل بروز اختلافات درباره مسائل مختلف برکنار کرد.

کتاب بولتون با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید» قرار است 23 ژوئن (3 تیر) منتشر شود. بنا بر اعلام «سایمون و شوستر» -- ناشر کتاب بولتون، این کتاب درباره «فرایند متناقض و نظم‌گریز تصمیم‌گیری‌های ترامپ» گزارشی دقیق و دسته‌اول ارائه خواهد کرد. در متن منتشرشده از سوی ناشر آمده است: «این کتاب جزئیات تعامل ترامپ با چین، روسیه، اوکراین، کره‌شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان را شرح می‌دهد. این کتابی است که دونالد ترامپ نمی‌خواهد شما آن را بخوانید.»

پربیننده ترین خبرها