روزنامه‌نگار سعودی حامی رژیم صهیونیستی به جاسوسی متهم شد

روزنامه‌نگار سعودی حامی رژیم صهیونیستی به جاسوسی متهم شد
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 11:55

روزنامه‌نگار و تحلیلگر معروف سعودی که اخیرا به بهانه‌های مختلف دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌کرد، در توییتر خود نوشت، ریاض وی را متهم به جاسوسی کرده است.

العالم- عربستان سعودی

«عبد الحمید الغبین» روزنامه‌نگار، تحلیلگر سعودی و رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی لندن که به جانبداری شدید از رژیم صهیونیستی معروف است، اعلام کرد، ریاض وی را به جاسوسی متهم کرده است.

الغبین که در ماه دسامبر گذشته (آذرماه) از لغو تابعیت سعودی خود خبر داده بود، اسم کامل خود (حمید محمد ذعار الغبین العنزی) را که به قبیله «عنزه» برمی‌گردد، منتشر کرد و افزود، تابعیت سعودی وی همچنان در حالت لغو قرار دارد.

وی در ادامه نوشت: نامه‌ای به وزیر کشور ارسال شده و از جمله اتهامات مطرح شده در آن جاسوسی برای کشوری خارجی، خارج کردن صدها میلیون پول از عربستان سعودی، مدیریت افسران و کارمندان ارشد کشور و دادن خودروهای لوکس به آنهاست.

الغبین در ادامه خطاب به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی نوشت: زندگی من در خطر است، امیدوارم به زودی بتوانم نامه‌ای برای آقایم محمد بن سلمان و جنایت دادستان کل بنویسم تا از من حمایت شود. خدا شاهد است که قصد نداشتم از این موضوع جز در برابر طرف‌های قضایی و مربوطه صحبت کنم اما اشخاص صاحب نفوذ، چاره‌ای جز این برای من نگذاشتند.

وی تأکید کرد که پرونده وی چه در سازمان اطلاعات یا دستگاه امنیتی کاملا پاک است و چه زمانی که در عربستان سعودی و چه زمانی که در کویت یا لندن بوده، خطایی مرتکب نشده است.

الغبین در ادامه مقامات وزارت کشور عربستان سعودی و امنیت این کشور را در پشت پرده لغو تابعیت سعودی و اتهامات وارده شده به خود دانست و نوشت: در پشت پرده آنچه برای من رخ داده «منصور بن نجر» مدیر سابق تحقیقات اداری در ریاض، «خلیفه سیف» و تعداد دیگری هستند؛ شخصیت‌های صاحب نفوذی که آنها را نمی‌شناسم.

عبدالحمید الغبین بارها در رسانه‌های صهیونیستی یا در صفحه توییتر خود از روابط با رژیم صهیونیستی دفاع کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها