بی شرمی محض تروئیکای اروپایی در برجام

بی شرمی محض تروئیکای اروپایی در برجام
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 19:04

رفتار فرانسه، انگلیس و آلمان در توافق هسته ای با ایران نشان می دهد آنها مدت هاست نه می بینند، نه می شوند و نه صحبت می کنند.

العالم_کشکول العالم

تروئیکای اروپایی، کشورهایی که ادعای قدرت جهانی دارند نتوانست حتی به ظاهر هم به امضای خود در زیر توافقنامه هسته ای احترام بگذارند و3 سال توهین ها و تحقیرهای ترامپ را با لبخند احمقانه و توضیحات پوچ به جان خریدند.

ترامپ بی پرده و آشکارا به نصیحت بنیامین نتانیاهو وزیر رژیم صهیونیسم گوش داد و از برجام به طور علنی خارج شد، اما این سه کشور از خود ترامپ هم بیشتر، برجام را نقض کردند، نه تنها هیچ کدام از بندهای توافقنامه را اجرا نکردند بلکه شرکت های خود را در ایران تعطیل و درب موسسات مالی خود را روی ایران بستند و این یک تایید ضمنی برای ترامپ و نتانیاهو بود و بعدها پیش بینی هایی شبیه به گفته ها و ادعاهای ترامپ و نتانیاهو مطرح کردند و به کمک سازوکار دروغینی بنام " اینستکس" ایران را به عواقب عدم اجرای برجام تهدید مستمر کردند.

آنچه قابل توجه است که این سه کشور مدتهاست در برابر همکاری بی نظیر کشور ایران با آژانس بین المللی هسته ای سکوت و 17 گزارش آژانس را نادیده گرفتند و حتی در زمان تعهد ایران علیرغم خروج آمریکا از برجام و تحریم های سخت و بی سابقه آمریکا علیه ایران این کشورها نقش تماشاگر بی تفاوت را داشتند، اکنون در برابر گزارش رافائل گروسی؛ رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارشی متاثر از اطلاعات جعلی آمریکایی اسرائیلی و برنامه ریزی شده از جانب ترامپ و نتانیاهو زبان باز کرده و نظر خود را اعلام می کنند.

آنان می گویند: "اروپای‌ها همچون تماشاگرساکت نخواهند ماند" !! آگنس وندرمال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: فرانسه با آلمان و انگلیس در صدد هستند به ایران برای همکاری با آژانس فشار وارد کنند و ایران باید مانند هر کشور دیگری به درخواست آژانس برای بررسی پایگاه های هسته ای خود برای اثبات عدم فعالیت اتمی مخفیانه ، سریع و بی هیچ شرطی پاسخ مثبت بدهد".

هنگامی که آمریکا از برجام خارج و تحریم یک جانب علیه ایران اتخاذ کرده بود کشورهایی همچون آلمان و انگلیس فرانسه از قلدری آن اطاعت کردند فرانسه‌ایی که در تعطیلی شرکت ها و قطع تمامی ارتباطات اقتصادی و تجاری و مالی خود با ایران متعهد به برجام پیش قدم بود؛ هم اکنون از ایران می خواهد تا درب تمامی پایگاه های هسته ایی خود را در برابر بازرسان بین المللی آژانس بگشاید تا درستی یا نادرستی گزارش های جعلی اسرائیلی آمریکای اثبات شود.

پربیننده ترین خبرها