واکنش شدید دولت سوریه به اجرای «قانون قیصر»

واکنش شدید دولت سوریه به اجرای «قانون قیصر»
پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 - 03:28

وزارت خارجه سوریه به تحریم‌های جدید آمریکا تحت عنوان «قانون قیصر» شدیدا واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن با اجرای تحریم‎های جدید خود علیه دمشق، همه قوانین و قواعد بین‌المللی را زیرپا گذاشته است.

العالم-سوریه

دولت سوریه چهارشنبه شب در اولین واکنش رسمی خود به اجرای «قانون قیصر» اعلام کرد که «بسته نخست اقادمات آمریکا علیه سوریه تحت عنوان قانون قیصر حکایت از این دارد که آمریکا همه قوانین و قواعد بین المللی را زیر پا گذاشته است».

یک منبع مسئول وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشور نشان می‌دهد که سطح مسئولان دولت ترامپ به رفتارهای راهزنان و سردسته باندها تنزل پیدا کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا که شهروندان خود را در خیابان‎های مختلف ایالات تحت تعقیب قرار می‌دهد و با خونسردی مردم کشورش را قتل می‎رساند و بدترین نوع تبعیض نژادی را به تقلید از جنایات اجدادشان علیه شهروندان اصلی این کشور اجرا می‎کند، باید آخرین دولتی باشد که اجازه صحبت کردن درباره حقوق بشر را داشته باشد.

منبع مسئول وابسته به وزارت خارجه سوریه گفته که دولت‌های آمریکا بر مبنای فرهنگ کشتار و قتل بنا شده‌ و برای هیچ گونه ارزشی، اعتبار قائل نیستند و همه قوانین و عرف بین‎المللی را به سخره می‎گیرند.

وی تصریح کرد: سخن گفتن دولت آمریکا درباره حقوق بشر سوریه، بدترین و زشت‎ترین نوع دروغ و نفاق است و سیاست‌های آن در حمایت از تروریسمی که خون مردم سوریه را ریخته است، دروغگو بودن آمریکا درباره حقوق بشر را نشان می‎دهد.

منبع مسئول تاکید کرد، مردم و ارتش سوریه که با مقاومت و دفاع خود از حاکمیت و تمامیت اراضی، توطئه‎های آمریکا را ناکام گذاشته‎اند، اکنون اجازه نخواهند تا مرتکبان جرم و جنایت‌های سیاه در کاخ سفید، سناریوهای شکست خورده خود را مجددا احیا کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها