انتقاد عفو بین الملل از حذف ائتلاف تجاوز سعودی از "فهرست ننگ"

انتقاد عفو بین الملل از حذف ائتلاف تجاوز سعودی از
شنبه 31 خرداد 1399 - 12:11

سازمان عفو بین الملل یک بار دیگر اقدام سازمان ملل در حذف اسم ائتلاف تجاوز عربستان به یمن از فهرست سیاه را محکوم کرد.

العالم - یمن

این سازمان با اشاره به اینکه ناقضان حقوق کودکان در این فهرست جای می گیرند اعلام کرد: اقدام آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در حذف ائتلاف سعودی از فهرست قتل و آسیب کودکان در حالی صورت می گیرد که این ائتلاف در سال 2019، 222 کودک را به قتل رسانده یا باعث معلولیت آنها شده است.

این سازمان ویدیویی را از دیدار یک کودک یمنی با برادران شهیدش منتشر کرده است.

سازمان ملل روز دوشنبه گذشته گزارشی را درباره جنایت علیه کودکان و درگیری های مسلحانه سال 2019 منتشر کرد که در آن نامی از ائتلاف تجاوز آمریکایی – سعودی به یمن برده نشده بود. این ائتلاف از مارس 2015، هر روز اقدام به تجاوز هوایی به یمن می کند.

گوترش در توجیه این اقدام گفت که این ائتلاف، تدابیری را در حفاظت از کودکان در زمان عملیات تدارک دیده است. در حالی که در عالم واقع خبری از چنین تدابیری نیست و این ائتلاف درست در همان روزی که گزارش سازمان ملل منتشر شد، با حمله به خودرویی در صعده، حدود 13 غیر نظامی از جمله تعدادی کودک را به شهادت رساند.

سازمان دیده بان حقوق بشر – که مقر آن در نیویورک است – روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از حذف ائتلاف تجاوز به یمن، از فهرست ناقضان حقوق کودکان به رغم "ادامه جنایات هولناک علیه کودکان یمن"، انتقاد کرد.

پربیننده ترین خبرها