عملیات امنیتی جدید الحشد الشعبی در سامراء

عملیات امنیتی جدید الحشد الشعبی در سامراء
شنبه 31 خرداد 1399 - 13:02

سازمان الحشد الشعبی عراق از آغاز عملیات امنیتی جدید در سامراء واقع در استان صلاح‌الدین علیه تروریست‌های داعش خبر داد.

العالم- عراق

نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق، امروز (شنبه - ۲۰ ژوئن)، عملیات امنیتی جدیدی را در ناحیه «یثرب» در سامراء آغاز کردند.

بر اساس بیانیه سازمان الحشد الشعبی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، یک نیروی مشترک از تیپ ۴۱ و نیروهایی از فرماندهی عملیات سامراء این عملیات تفتیش و گشت‌زنی در باغ‌ها و مزارع و منازل در منطقه «تل البتار» در ناحیه یثرب را آغاز کردند.

این عملیات با هدف پاکسازی این مناطق از وجود احتمالی تروریست‌ها و تامین امنیت آنها صورت گرفت.

چند هفته پیش، فرماندهی الحشد الشعبی در عملیات سامراء از خنثی کردن عملیات نفوذ تروریست‌های داعش به این شهر در منطقه «تل طوگان» خبر داد و اعلام کرد که فرماندهی عملیات سامراء اطلاعاتی را به دست آورده بود که نشان می‌داد، تروریست داعش قصد نفوذ به این شهر را دارند اما نیروهایی از تیپ ۳۱۳ با مشارکت استخبارات (نهاد اطلاعات نظامی عراق) و پشتیبانی توپخانه‌ای و موشکی، طی یک کمین، عملیات تروریست‌ها برای نفوذ از طریق منطقه تل طوگان را خنثی کردند و آنها را به فرار مجبور کردند.

فرماندهی الحشد الشعبی عملیات سامراء از سوم می گذشته، درباره تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای رسیدن به اماکن مقدس در این شهر واقع در استان صلاح‌الدین هشدار داده بود و از نیروهای تحت فرمان خود خواسته بود تا برای دفاع از حرم «امامین عسکریین (علیهما السلام)»، در آماده باش کامل به سر برند.

فارس

پربیننده ترین خبرها