آیا تروئیکا اروپا از خواب غفلت بیدار شد؟

آیا تروئیکا اروپا از خواب غفلت بیدار شد؟
شنبه 31 خرداد 1399 - 19:34

از همان نخستین روزی که ایران برای دفاع از حقوق هسته ای صلح آمیز خود با کشورهای بزرگ جهان وارد مذاکره شد، رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که اعتمادی به سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه ندارد؛ ایشان به تیم مذاکره کننده نیز درباره اعتماد به این کشورها – با توجه به میزان وابستگی این کشورها به آمریکا و رژیم صهیونیستی - هشدار دادند.

العالم_کشکول

ایران از اینکه سازمان بین المللی انرژی هسته ای تصمیمی براساس پیشنهاد کشورهای فرانسه و انگلیس و آلمان بگیرید اصلا شگفت زده نشد.

سازمان بین المللی انرژی هسته ای از ایران خواسته تا به بازرسان بین المللی اجازه بررسی دو پایگاه را بدهد و این درخواست براساس گزارش ها و اطلاعاتی از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی که مدعی شده اند که "فعالیت هسته ای ایران در این دوپایگاه مسالمت آمیز نیست" تنظیم شده بود و ایران همچنین از گزارش رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی هسته ای در حضور هیئت مدیره آژانس نیز تعجب نکرد زیرا که ایران از همان ابتدا به نقش مستقل اروپا به دور از آمریکا و رژیم صهیونیستی اطمینان نداشت و گزارش گروسی نیز در چارچوب سیاست های آمریکا که هدفش فشار به ایران است تنظیم شده بود.

ایران در برابر خارج شدن ترامپ از برجام مقابل به مثل نکرد و سعی کرد به سه کشور اروپایی فرصت دیگری به مدت دو سال بدهد تا خود را در مجامع بین المللی ثابت کنند اما متاسفانه این کشورها نخواستند که از سلطه آمریکا و اسرائیل خارج شوند پس با توجه به نقض از جانب آمریکا، پایبندی ایران به برجام و 17 گزارش سازمان بین المللی انرژی هسته ای را نادیده گرفت و گزارشی تهیه کرد که در آن طرف جانی را برعلیه قربانی گرفت.

اروپا در مقابل خارج شدن آمریکا از برجام جز تاسف هیچ واکنش دیگری از خود نشان نداد و تحریم های بسیار ظالمانه برعلیه ایران اتخاذ کرد و ایران را بدلیل اجازه ندادن به بازرسان بین المللی آن هم به اطاعت از پیشنهاد نتانیاهو سرزنش کرد .

آیا تروئیکای اروپا از خود سوال نکرد چرا بازرسان بین المللی از زمان امضای برجام در سال 2015 بلکه از سال 2012 متوجه این دو پایگاه نشدند بازرسانی که ایران را دقیق تر از کشورهای دیگر بررسی کردند؟ آیا آژانس بین المللی که تحت سلطه ی آمریکا و رژیم اسرائیل است گمان می کند ایران اجازه خواهد داد تا بازرسانش آزادانه در تاسیسات و پایگاههایش گشت و گذار کنند آن هم فقط به دلیل اینکه تروئیکای اروپایی و بر اساس اطلاعات صهیونیسم این درخواست را کرده است؟

اروپایی که در آزمون استقلال به دلیل فشارهای ترامپ مانند تهدید به عقب نشینی نیروهای امریکایی از آلمان و اعمال تعرفه گمرکی بر ماشین های اروپایی شکست خورد خوب می داند که فروپاشی برجام به دلیل نزدیکی مرزهایش به خاورمیانه به نفع خود و امنیت ملی اش نیست لذا سعی کرد که میانه رو باشد و هر دو طرف را نگه دارد ، او تصمیمی مخالف ایران گرفت و مخالفتش با برداشتن تحریم تسلیحاتی ایران که اکتبر امسال به اتمام می رسد و فرانسه انگلیس و آلمان آن را امضا کرده بودند نیز اعلام کرد، اما برای گمراه کردن ایران و بستن چشمانش به واقعیت اعلام کرد که با درخواست آمریکا مبنی بر بازگشت فوری تحریم های بین المللی علیه ایران مخالف است در حالی که همه می دانند که آمریکا این تحریم ها را در صورت ادامه تحریم تسلیحاتی ایران و برخلاف برجام و تصمیمات بین المللی اجرا خواهد کرد.

چهره واقعی و ضعیف اروپا را محمد جواد ظریف وزیر خارجیه ایران در توئیتی در حساب شخصی اش به طور خلاصه بیان کرد وی نوشت: " پشت پرده، این سه کشور تابع ترامپ و نتانیاهو هستند و آنها در موقعیتی نیستند که ایران را نصحیت کنند..".

این کشورهای به جای تعهد و اجرای توافق و فعال سازی سازوکار مالی ناقص" اینستکس" و خلاصی از سلطه ی آمریکا به دستور آمریکا، به ایران برای تصمیم گیری هایی به نفع آمریکا فشار می آورند و می خواهند ایران را به عنوان کشوری "سرکش" معرفی کنند، اما آنچه آنان متوجه آن نیستند اینکه ایران بیش از یک دهه با غرب به گفت وگو نشست و اما با سیاست های ترامپ دیوانه برخورد کرد، خوب می داند چگونه با این اقدامات اروپا که از اول تا آخرش به نفع آمریکا و رژیم صهیونیسم حرکت می کند، برخورد کند آن هم بدون دادن بهانه ای به آمریکا برای اجرای اهدافش.

پربیننده ترین خبرها