اربیل و بغداد بر همکاری برای رفع اختلاف مطابق با قانون اساسی عراق تاکید کردند

اربیل و بغداد بر همکاری برای رفع اختلاف مطابق با قانون اساسی عراق تاکید کردند
شنبه 31 خرداد 1399 - 21:42

رئیس جمهور عراق و رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با یکدیگر بر همکاری برای حل مسائل اختلافی مطابق با قانون اساسی و رفع بحران اقتصادی عراق تاکید کردند.

العالم - عراق

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز شنبه بر اهمیت حل مسائل اختلافی میان دولت فدرال با دولت منطقه کردستان عراق مطابق با قانون اساسی عراق تاکید کردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، رئیس منطقه کردستان عراق امروز برای نخستین بار از زمان تشکیل دولت جدید عراق به بغداد سفر کرده است.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صالح امروز میزبان بارزانی بود و در این دیدار دو طرف بر اهمیت حل مسائل اختلافی میان دولت فدال و دولت منطقه کردستان عراق مطابق با قانون اساسی و در چارچوب قانونی و از طریق همکاری و هماهنگی مشترک تاکید کردند، به گونه‌ای که حقوق همه عراقی‌ها را مصون داشته و عدالت اجتماعی را محقق کند».

وی افزود: «راه‌حل‌های مطلوب برای برون رفت از بحران اقتصادی در کشور مورد بررسی قرار گرفت، علاوه بر اینکه بر تقویت همکاری برای مقابله با کرونا و حمایت از کادرهای بهداشتی و امنیتی به منظور تضمین سلامت جان شهروندان تاکید شد».
بارزانی پیش از دیدار با رئیس جمهور عراق با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده بود.

پربیننده ترین خبرها