پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز بیروت

پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز بیروت
يکشنبه 1 تير 1399 - 17:29

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پرواز در ارتفاع کم بر فراز بیروت و مناطق جنوبی لبنان بار دیگر حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

العالم _ لبنان

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) به طور گسترده بار دیگر با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز استان «بیروت» و «الجبل» حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

به نوشته وبگاه العهد، حضور جنگنده‌های رژیم اسرائیل این بار بسیار محسوس بود و در منطقه الضاحیه در جنوب بیروت صدای جنگنده‌ها به شدت حس شد. جنگنده‌ها سپس بر فراز منطقه «الباع غربی» و «التفاح» نیز پرواز کردند.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان در نشست چهاردهم خرداد با سفرای پنج کشور عضو شورای امنیت گفت که اسرائیل در سال گذشته میلادی ۲۵۵۱ بار حاکمیت لبنان را نقض کرده و در سال جاری نیز تا کنون ۳۷۴ بار به صورت زمینی و ۳۸۶ بار از طریق دریا و ۲۵۰ بار نیز از راه هوایی تمامیت ارضی لبنان را زیر پا گذاشته است.

این میزان نقض حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان در حالی است که رژیم صهیونیستی ماه گذشته صرفا به این دلیل که چند شهروند سودانی با بریدن فنس‌های مرزی، از لبنان وارد سرزمین اشغالی شده بودند؛ کارزار وسیعی را برای لغو مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (کلاه آبی‌ها) به راه انداخت و نیروهای سازمان ملل را ناتوان از انجام وظایف خود دانست که البته با مخالفت جدی روسیه، لبنان و فرانسه مواجه شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها