شروع موج دوم ویروس کرونا در کره‌جنوبی

شروع موج دوم ویروس کرونا در کره‌جنوبی
دوشنبه 2 تير 1399 - 16:47

کره‌جنوبی اعلام کرد که موج دوم کرونا در این کشور احتمالا از اوایل ماه مه آغاز شده است.

العالم ـ آسیا

رئیس سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی، جئون یون کیونگ گفت: "موج دوم عفونت ویروس کرونا در سئول پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن در جریان است و همه گیری COVID-19 در کشور ممکن است تا پاییز ادامه داشته باشد."

وی گفت: "ما در ابتدا معتقد بودیم كه موج دوم در پاییز یا زمستان آغاز می شود. اما پیش بینی های ما نادرست بودند. ما اعتقاد داریم که تا زمانی که مردم با هم ارتباط نزدیکی داشته باشند، شیوع عفونت ادامه خواهد یافت. "

به گفته جونگ یون کیونگ، موج دوم در سئول به احتمال زیاد چندین مورد از سرایت‌های خوشه ای در پایتخت کره جنوبی در اوایل ماه مه آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت سئول هشدار داده كه اگر افزایش روزانه عفونت های جدید بیش از متوسط ​​30 نفر در سه روز آینده باشد و یا افزایش تعداد بیماران بستری 70 درصد یا بیشتر تخت‌های بیمارستانی باشد، احتمال اعمال دوباره رژیم فاصله‌گذاری شدید اجتماعی در پایتخت وجود دارد.

در 11 مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع عفونت ویروس کرونا COVID-19 را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 8.7 میلیون مورد عفونت در جهان شناسایی شده است، بیش از 460 هزار نفر جان باخته اند. در کل، 12438 مورد از عفونت ویروس کرونا در کره جنوبی مشاهده شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها