استاندار سقطری: عربستان سیطره شورای انتقالی بر سقطری را تسهیل کرد

استاندار سقطری: عربستان سیطره شورای انتقالی بر سقطری را تسهیل کرد
سه شنبه 3 تير 1399 - 13:23

استاندار سقطری یمن تأکید کرد که عربستان سعودی سیطره گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات بر این جزیره را تسهیل کرد.

العالم - یمن

«رمزی محروس» استاندار سقطری یمن گفت که سقوط جزیره سقطری در نتیجه توافق نیروهای سعودی در این جزیره بود.

او در مصاحبه با کانال «المهریه» افزود که ما تضمین‌هایی از نیروهای سعودی در خصوص توقف درگیری‌ها دریافت کردیم اما آن‌ها به تعهدات خود عمل نکرده و اجازه دادند نیروهای شورای انتقالی بر سقطری سیطره پیدا کنند.

محروس تصریح کرد که سقطری به اهرم فشار ائتلاف سعودی بر «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن تبدیل شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، عربستان سعودی هنوز به این اظهارات واکنش نشان نداده اما ریاض اغلب مدعی بی‌طرفی در حل بحران به وجود آمده بین دولت هادی و شورای انتقالی است.

روز دوشنبه(دیروز) سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی اعلام کرد که دولت هادی و شورای انتقالی درخواست ائتلاف برای برقراری آتش‌بس را پذیرفته‌اند.

وی افزود که قرار است نشستی بین دو طرف در عربستان سعودی برگزار شود.

المالکی به زمان برگزاری این نشست اشاره‌ای نکرد و تنها گفت که در این نشست اقدامات مربوط به اجرای توافق ریاض در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن روز جمعه کنترل شهر حدیبو مرکز استان سقطری را به دست گرفتند و درگیری بین دو طرف در نزدیکی شهر زنجبار مرکز استان أبین از ۱۱ ماه می گذشته همچنان ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها