ترکیه روستایی در شمال سوریه را گلوله باران کرد

ترکیه روستایی در شمال سوریه را گلوله باران کرد
سه شنبه 3 تير 1399 - 20:55

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای ارتش ترکیه روستایی را در حومه الحسکه واقع در شمال سوریه،‌ با خمپاره هدف حملات خود قرار دادند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ نیروهای ترکیه روز سه شنبه با خمپاره روستای «الطویله» در جنوب غربی ناحیه «تل‌تمر» در حومه الحسکه را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

شبکه خبری روسیاالیوم نیز در این راستا گزارش داد، ارتش ترکیه و نیروهای وفادار به این کشور با سلاح‌های سنگین و خمپاره به روستای الطویله حمله کردند.

هنوز خبری از جزئیات این حمله و خسارت‌های جانی و مالی وارده آن منتشر نشده است.

منابع مطلع در این باره گفتند: روستای یادشده مسکونی است و در نزدیکی جاده بین‌المللیM4 قرار دارد. همچنین حملات خمپاره‌ای به الطویله از دو روستای «الاربعین» و «لیلان» آغاز شد که تحت اشغال ترکیه و متحدانش است.

از سوی دیگر،‌ فعالان سوری نیز گزارش داد که نیروهای ترکیه و نیروهای وفادارش مناطق استقرار نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و نیروهای دولتی سوریه در غرب تل‌تمر را هم با موشک هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش،‌ ارتش سوریه نیز پس از این حملات،‌ به مواضع نیروهای تحت حمایت آنکارا حمله کرد که البته هنوز اطلاعاتی از خسارت‌های وارده مخابره نشده است.

در همین راستا،‌ امروز شماری از شهروندان سوری ساکن در شهرک «تل‌حلف» در نزدیکی شهر «راس العین» در شمال غرب الحسکه بر اثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده کشته و یا زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، اکنون بیشتر مناطق شرق و شمال شرق سوریه در تصرف شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد که مورد حمایت آمریکا هستند.

ترکیه پیشتر و به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان کُرد با انجام عملیات نظامی در شمال سوریه،‌ برخی از مناطق آن را به کنترل خود درآورده است.

از این رو ترکیه از سال گذشته با وجود اعتراض‌های دمشق، نیروهای نظامی به سوریه اعزام و آنها را در برخی مناطق شمال این کشور مستقر کرده است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد جنگ با تروریسم است. جنگی که با حمایت برخی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها سال‌ها به طول انجامید است.

در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از خاک سوریه در اختیار دولت قانونی این کشور قرار دارد و ۱۰ درصد نیز در اختیار تروریست‌ها و برخی نیروهای خارجی در شمال سوریه است.

پربیننده ترین خبرها