کرونا مانع حج می شود اما با سینما کاری ندارد!

کرونا مانع حج می شود اما با سینما کاری ندارد!
سه شنبه 3 تير 1399 - 23:04

شمار زیادی از مسلمانان  ناامیدی خود را از تصمیم عربستان سعودی برای اقامه مراسم حج با شمار اندکی از مردم مقیم عربستان ابراز کردند این در حالی است که برخی خواهان تشکیل شورای بین المللی برای مدیریت مسائل حج شدند.

العالمعربستان

پایگاه های اجتماعی نیز مملو از توییت هایی در محکومیت و مخالفت با این تصمیم عربستان سعودی بود که میلیون ها مسلمان جهان را به بهانه ویروس کرونا از انجام حج بازمی دارد. انها تاکید کردند عربستان می توانست با اقدامات پیشگیرانه فریضه حج را نیز بدون مشکل برگزار کند.

مجتهد فعال سیاسی سعودی نیز گفت : بازگشایی سینماها در اوج تدابیر ... کرونا مانع حج می شود اما با سینما کاری ندارد.

دکتر سعد الفقیه نیز در صفحه خود در توییتر نوشت:

بهانه کرونا قابل قبول نیست زیرا می توان با رعایت نکات حج را نیز برگزار کرد.

عبدالله نیز در توضیح سخنان دکتر سعد الفقیه گفت :

حج به بهانه کرونا تعطیل می شود اما گردشگری و برگزاری تجمعات و فعالیت های ورزشی ادامه دارد. این اقدام تاکیدی بر درستی سخنان تو درباره محمد بن سلمان و دلیل لغو مراسم حج است.

فضل سلیمان نیز در توییتر نوشت :

حج را تعطیل نکنید .اگر به 10 درصد از حجاج هر سال اجازه حج دهید 300 هزار مسلمان دور از یکدیگر حج را به جا خواهند اورد و این تعداد با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی میسر خواهد بود.

محمد عزنی عبدالحمید از شورای مشورتی جمعیت های اسلامی خیریه مالزی نیز در اظهارات خود در خبرگزاری فرانسه از عدم اقدام عربستان سعودی در رایزنی با دیگر کشورهای اسلامی و تصمیم جمعی در خصوص حج انتقاد کرد و گفت : زمان آن فرا رسیده شورایی بین المللی از کشورهای اسلامی مدیریت این اماکن مقدس را برعهده بگیرد.

ریاض دیروز دوشنبه گفت حج امسال با تعداد بسیار محدودی برگزار خواهد شد و فقط ساکنان کشور مجاز به انجام آن هستند. محمد بنتن وزیر حج عربستان سعودی امروز گفت : امسال حدود هزار نفر مجاز به برگزاری مراسم حج هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها