آیا اشعه فرابنفش کرونا را از بین می‌برد؟

آیا اشعه فرابنفش کرونا را از بین می‌برد؟
چهارشنبه 4 تير 1399 - 10:55

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از نور ماوراء بنفش در فضای داخلی ساختمان‌ها موجب از بین رفتن ویروس کرونا در هوا و سطوح می‌شود.

العالم - گوناگون

خبرگزاری شینهوا نوشت: یک تیم تحقیقاتی بین المللی استفاده از نور ماوراء بنفش را در داخل منزل برای کاهش انتقال ویروس کرونا پیشنهاد می‌کند.

این توصیه در ژورنال ACS Nano منتشر شده که توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون در انگلیس و سه موسسه در اسپانیا نوشته شده است.

مطابق پژوهش صورت گرفته، این راه حل برای تحقق نیاز‌های ضد عفونی کننده فضا‌های کاری، مانند دفاتر، مدارس، مراکز درمانی و حمل و نقل عمومی، الزامات اجرای سریع، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه را برآورده می‌کند.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که انتقال ویروس در داخل خانه بسیار بیشتر از خارج از خانه است، اما راه حل‌های ممکن برای ضدعفونی خانه وقت گیر و پرهزینه است.

علاوه بر این، برخی از مواد شیمیایی موثر برای ضد عفونی و مقابله با ویروس کرونا می‌توانند مضر باشند.

برای مقابله با این چالش ها، تیم بین المللی که شامل متخصصان ویروس شناسی و ایمونولوژی می‌شوند روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از انتشار ویروس در داخل خانه مورد مطالعه قرار دادند.

آن‌ها نتیجه گرفتند که استفاده از اشعه فرابنفش (نوع UVC) در فضای داخلی ساختمان‌ها و فضا‌های داخلی مشترک موجب از بین رفتن ویروس در هوا و سطوح می‌شود.

این تیم همچنین هزینه‌های بکارگیری چنین فناوری را مورد بررسی قرار داده و نتیجه گرفته است که سرمایه گذاری جهانی در منابع UVC می‌تواند از بیش از یک میلیارد نفر در برابر ویروس کرونا محافظت کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها