واکنش چاووش‌اوغلو به کشته‌شدن سرباز ترکیه به دست گروه پ.ک.ک

واکنش چاووش‌اوغلو به کشته‌شدن سرباز ترکیه به دست گروه پ.ک.ک
چهارشنبه 4 تير 1399 - 14:04

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به کشته شدن یک سرباز ترکیه‌ای در شهر یوکسکوا، گفت او در حمله گروه تروریستی پ.ک.ک جان خود را از دست داده است.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) به حادثه پیش آمده برای نظامیان این کشور در نزدیکی مرز با ایران واکنش نشان داد.

چاووش‌اوغلو در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) مسئول کشته شدن یک نظامی ترکیه در نزدیکی مرز با ایران است، نوشت: «[او] در حمله ناجوانمردانه سازمان تروریستی پ.ک.ک در یوکسکوا به شهادت رسید».

وی سپس این سرباز کشته شده را قهرمان ملی برای ترکیه معرفی کرده و از خداوند برای وی آرزوی رحمت و آمرزش کرد.

صبح امروز بود که وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اثر تیراندازی به سمت نظامیان این کشور در شهر یوکسکوا واقع در ۲۸ کیلومتری مرز شمال غربی ایران، یک سرباز کشته شده و دو سرباز دیگر مجروح شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است که نظامیان ترکیه‌ای در این شهر واقع در استان حکاری در حال انجام عملیات شناسایی و نظارت بودند که هدف حمله قرار گرفتند.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه هفته گذشته از آغاز عملیات نظامی در شمال عراق خبر داده و مدعی شد که هدف از این عملیات نابودی «تروریسم» در منطقه است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها