اتحادیه پارلمان عربی: فلسطین مهمترین مسئله ما بوده و خواهد بود

اتحادیه پارلمان عربی: فلسطین مهمترین مسئله ما بوده و خواهد بود
پنج‌شنبه 5 تير 1399 - 14:18

رئیس اتحادیه پارلمان عربی با تأکید بر حمایت از مسئله فلسطین، گفت رؤسای پارلمان‌های عربی باید طرح‌های رژیم صهیونیستی برای اشغال دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری و جولان را رد کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

«عاطف الطراونة» رئیس پارلمان اردن که ریاست اتحادیه پارلمان عربی را نیز بر عهده دارد، خواستار موضع‌گیری قاطع کشورهای عربی علیه طرح صهیونیست‌ها برای اشغال کرانه باختری شد.

الطراونه تأکید کرد که رؤسای پارلمان‌های عربی باید طرح‌های رژیم صهیونیستی برای اشغال دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری و جولان را رد کنند.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از این مسئول اردنی گزارش داد، اصول اردن در قبال مسئله فلسطین، ثابت است و مردم این کشور مانند «عبدالله دوم» پادشاه اردن، مخالف هر گونه راه حلی هستند که «حقوق تاریخی ملت فلسطین در خاک خود را نابود می‌کند که در صدر آن، حق تشکیل کشور مستقل قرار دارد».

وی خاطر نشان کرد، پارلمانهای عربی باید به دولتهای خود اعمال فشار کرده و با گروههای تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی تماس داشته باشند تا این طرح صهیونیستی را ناکام بگذارند.

الطراونه بر این باور است که طرح اشغال کرانه باختری، تمامی معاهدات صلح را از بین برده و باعث تنش و ناآرامی در سراسر منطقه می‌شود.

رئیس پارلمان اردن ادامه داد، مسئله فلسطین در خطرناک‌ترین مرحله خود قرار دارد؛ زیرا تهدیدهای رژیم صهیونیستی با تکیه بر حمایت دولت آمریکا افزایش یافته است.

وی در عین حال گفت که «فلسطین مهمترین مسئله ما بوده و خواهد بود و هیچ مسئله‌ای را مهم‌تر از آن نمی‌دانیم... وقت آن رسیده است که این مسئله در صدر دستور کار کشورهای عربی قرار گیرد. زیرا این مسئله، دریچه واقعی صلح، امنیت و ثبات در سراسر منطقه است».

الطراونه همچنین تصریح کرد، اتحادیه پارلمان عربی، برائت ملت‌ها را از هر گونه حل‌وفصلی که حق مردم فلسطین را از بین ببرد، اعلام می‌کند تا به همه جهان بگوید که «نبض ملت‌های عرب، هیچ گونه راهکاری را نمی‌پذیرد که حقوق تاریخی ملت فلسطین در سرزمین خود را از بین ببرد؛ از جمله حق تشکیل کشور مستقل فلسطین، حق بازگشت و آوارگان».

رژیم صهیونیستی در تجاوزی آشکار به اراضی فلسطین، قصد دارد بیش از سی درصد از مساحت کرانه باختری را به اشغال خود درآورد؛ اقدامی که موجی از محکومیت و انزجار را به همراه داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها