چه کسی پشت سقوط لیر لبنان در مقابل دلار است؟

چه کسی پشت سقوط لیر لبنان در مقابل دلار است؟
پنج‌شنبه 5 تير 1399 - 15:04

مجددا موج اعتراضات و تظاهرات در نقاط مختلف لبنان از سر گرفته شد اما این بار در اعتراض به سقوط قیمت لیر در مقابل دلار. در بازار سیاه قیمت هر دلار به 7000 لیر لبنانی رسید. اعتراض کنندگان با سر دادن شعارهایی وضع بد اقتصادی و معیشتی و مسبب آن را محکوم کردند.

العالم_لبنان

ترند # کلاهبرداران_ بانکی مربوط به بانک مرکزی لبنان منتشر شد که فعالان شبکه های اجتماعی در آن مردان سیاست را بلای اصلی و سبب اساسی شکست شبکه بانکی لبنان می دانند در حالی که گروهی دیگر معتقدند که فشارهای آمریکا به بانک مرکزی و حکومت لبنان دلیل اصلی بالا رفتن قیمت دلار می باشد. فاطمه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دزدان بزرگ شما نمی دانید گرسنگی چیست..

در کنار تهدیدات و شرط های آمریکا،حکومت لبنان هیچ گونه اقدامی برای حل مشکل کاهش ارزش لیر و گرانی کالاها و مواد غذایی انجام نمی دهند.

از شب گذشته قیمت دلار سیر صعودی سریعی گرفت و به عدد بی سابقه ایی همچون 7000 لیر در بازار سیاه رسید. حساب mahaloli در توییتر نوشت: روزی نابود خواهید شد کلاهبرداران بانک ها ، گمان می کردید با کناره گیری همه چیز تعطیل خواهد شد..

و OSAMA توییت کرد : همه چیز را نابود کردند..آرزو و واقعیت را.. چهره حق را تخریب کردند..و تمامی فرصت ها را دزدیدند.. ملت را گرسنه کردند..اما اراده ی ما را نمی توانند نابود کنند # کلاهبرداران_بانکها..

Maya در توییتی وضع اقتصادی کنونی لبنان را توصیف می کند: فروشنده از خریدار بابت گرانی عذر خواهی می کند و خریدار در انتخاب کالای ضروری تر مردد می ماند و این تردید و دو دلی است که در همه حال قوی تر از بقیه در بازار لبنان مشهود است..

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها