پشت‌پرده دعوت عربستان از مزدوران ارشد ائتلاف ضد یمن

پشت‌پرده دعوت عربستان از مزدوران ارشد ائتلاف ضد یمن
پنج‌شنبه 5 تير 1399 - 20:41

عربستان شب گذشته مزدوران ارشد ائتلاف متجاوز را که در قاهره و دیگر مناطق بسر می‌برند، فراخواند.

العالم ـ یمن

منابع یمنی تاکید کردند که «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن در تماس با «شیخ سلطان البرکانی» رئیس مجلس نمایندگان وابسته به دولت مستعفی یمن و دیگر رؤسای احزابِ هوادار ائتلاف متجاوز، از آنها خواست تا فورا عازم ریاض شوند و هواپیمایی برای انتقال آنها به ریاض ارسال کرد.

محافل یمنی اظهار داشتند که مقامات سعودی این افراد را فراخوانده اند تا نقشه عربستان را امضا کنند؛ نقشه ای که بر ایجاد راه حل های لازم میان دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن تاکید دارد.

بسیاری از یمنی ها بر این باورند که این نقشه به معنای به رسمیت شناختن مجلس شورای انتقالی تحت حمایت امارات و سلطه آن بر مناطق جنوبی است و عربستان می خواهد مزدوران خود را تحت فشار قرار دهد تا این واقعیت و نقشه جدید را بپذیرند.

رسانه های سعودی بامداد امروز پنجشنبه تصاویری از این مسئولان در فرودگاه ریاض منتشر کردند.

این دعوت عربستان و سفر این دسته از مسئولان با انتقادات گسترده ای در یمن روبرو شد؛ بویژه که این دعوت فقط چند روز پس از کنترل جزیره سقطرا توسط شورای انتقالی صورت گرفت. محافل یمنی می گویند که این مزدوران به ریاض آمدند تا بهای این جزیره و برخی شهرهای جنوبی را از عربستان دریافت کنند. سفر این مسئولان و تصاویر آنها در فرودگاه قاهره و ریاض با تمسخر گسترده یمنی ها در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

وزیر اطلاع رسانی دولت منصور هادی گفت که عربستان برای تشکیل دولتی جدید و تعیین راه حل های جدید برای بحران جنوب کشور برنامه ریزی می کند و امشب برنامه خود را اعلام خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها