جزئیات حوادث شب گذشته بغداد از زبان خبرنگار العالم

جمعه 6 تير 1399 - 12:09

خبرنگار شبکه العالم در عراق بر حل تنش های امنیتی میان گروهی از نیروهای الحشد الشعبی بغداد و سازمان مبارزه با تروریسم با میانجی گری سیاسی تاکید کرد.

العالم عراق

خبرنگار العالم در بغداد به نقل از منابع عراقی، آزادی افراد بازداشت شده کتائب حزب الله را نتیجه واکنش نیروهای الحشد الشعبی و مخالفت مردم با این حمله دانست.

خبرنگار العالم درباره این ماجرا گفت : در ساعات پایانی شب گذشته یکی از نیروهای وابسته به سازمان مبارزه با تروریسم به مقر لشکر 45 الحشد الشعبی در جنوب بغداد پایتخت عراق که مقررسمی الحشد بوده ،حمله کرد و شماری از افراد این لشکر را بازداشت کردند. برخی اخبار حاکی است این نیروها مورد حمایت نیروهای آمریکایی بودند.

وی افزود : در شمار افراد بازداشت شده اختلاف نظر وجود دارد برخی 13برخی 3 و برخی نیز از بازداشت 19 نفر و انتقال انان به محلی نامشخص خبر می دهند . پس از بازداشت این افراد برخی از نیروهای الحشد الشعبی در مناطقی از بغداد به ویژه منطقه سبز مستقر شدند برخی منابع نیز از اقدام نیروهای الحشد الشعبی در محاصره مقر سازمان مبارزه با تروریسم برای اعمال فشار بر انان جهت آزادی افراد بازداشت شده خبر می دهند.

خبرنگار العالم درباره آزادی زندانیان گفت: پس از دخالت گروه های سیاسی، این زندانیان آزاد شدند که البته چندین مساله مطرح است نخست اینکه این عملیات تحریک آمیز بوده و تردید هایی درباره رابطه این عملیات با اعمال فشار بر دولت عراق را ایجاد کرده که هم اکنون میانجی گری هایی برای حل موضوع در حال انجام است اما تنش همچنان میان گروه های مسئول به ویژه الحشد الشعبی و سازمان مبارزه با تروریسم وجود دارد.

وی درباره ماهیت گروهی که نیروهای الحشد الشعبی را بازداشت کرده نیز گفت: سازمان مبارزه با تروریسم عراق این عملیات را انجام داد اما برخی منابع خبری از دخالت نیروهای آمریکایی با 40 خودرو برای حمله به این محل خبر می دهند . از زمان انجام این عملیات واکنش های شدیدی بدان نشان داده شد به این اعتبار که الحشد الشعبی نیروی رسمی است که تحت نظر نخست وزیر فعالیت دارد و در مقابله با گروه تروریستی داعش بیشتر از همه جانفشانی کرده .برخی از نیروهای الحشد الشعبی مانند گردان های اهل الحق و جنبش النجباء این عملیات را تحریک آمیز توصیف کردند به گونه ای که نیروهای الحشد الشعبی را برای اعمال فشار برای آزادی این مجاهدین به منطقه سبز گسیل کرد .

برخی نیز این عملیات را در راستای برنامه های خارجی می دانند . زیرا برخی گروههای عراقی در صدد تسهیل اجرای این دستورات هستند به گونه ای که این موضوع موجب بی برخی از گزارش ها نیز از تماس های زیاد سید هادی العامری و مصطفی الکاظمی نخست وزیر برای آزادی افراد بازداشت شده خبر می دهد. برخی منابع دولتی نیز معتقد است بازداشت این افراد به دلیل امضای اشتباهی سازمان مبارزه با تروریسم بوده که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بابت آن عذر خواهی کرد اما دولت عراق و گروه های رسمی درباره این ماجرا رسما هیچ توضیحی ندادند.

پربیننده ترین خبرها