لیبرمن: نتانیاهو ما را به لبه پرتگاه می‌برد/ حملات به سوریه کافی نیست

لیبرمن: نتانیاهو ما را به لبه پرتگاه می‌برد/ حملات به سوریه کافی نیست
جمعه 6 تير 1399 - 12:27

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه حملات هوایی به محور مقاومت در سوریه کافی نیست، گفت نخست‌وزیر این رژیم در حال کشاندن تل‌آویو به لبه پرتگاه و نابود کردن سیستم امنیتی آنهاست.

العالم - فلسطین اشغالی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» بار دیگر به انتقاد از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم پرداخته و او را مسئول نابودی سیستم امنیتی اسرائیل دانست.

لیبرمن در مصاحبه با نشریه «معاریو» ابتدا به مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت: «آنها اکنون هشت برابر محدودیت توافق هسته‌ای، اورانیوم غنی‌شده ذخیره کرده‌اند، بیشتر از سطحی که به آنها اجازه داده شده غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهند و ماه قبل نیز ماهواره جاسوسی را با موفقیت به فضا پرتاب کردند».

وی مدعی شد جنبش مقاومت «حزب‌الله» نیز مشغول ساخت تاسیسات تولید موشک نقطه‌زن در لبنان است... تا موشک‌های دقیق برای یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورها تولید کند. تمامی اینها در حال تاختن هستند اما ما چه می‌کنیم؟!»

این سیاستمدار صهیونیست با لازم دانستن حملات هوایی این رژیم به سوریه، گفت: «اما کافی نیستند. آن (حملات) مشکل تاسیسات ساخت موشک نقطه‌زن را حل نمی‌کند و همچنین مانع باران راکت‌هایی که در صورت شعله‌ور شدن جبهه‌ها، بر سر ما خواهد ریخت، نمی‌شود».

لیبرمن در ادامه ادعاهای خود افزود: «درست است که ایران دشواری‌های اقتصادی بزرگی دارد اما علی‌رغم بحران اقتصادی... ایرانی‌ها برنامه‌های نظامی خود را مثل گذشته ادامه می‌دهند».

به نوشته وبگاه معاریو وی همچنین از آماده نبودن مرکز فرماندهی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی شدیداً ابراز نگرانی کرد.

لیبرمن با انتقاد از نتانیاهو به دلیل انفعال در برابر ایران، گفت: «او در حال نابود کردن سیستم امنیتی [اسرائیل] است و همه ما را به لبه پرتگاه می‌کشد».

وی پیشتر نیز گفته بود: «نتانیاهو قصد دارد [اسرائیل] را وارد جنگی داخلی کند تا اینگونه خود را از مشکلات شخصیش نجات دهد».

فارس

پربیننده ترین خبرها