حمله هکری به سایت ایتنرنتی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه

حمله هکری به سایت ایتنرنتی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه
جمعه 6 تير 1399 - 19:01

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از حمله هکرها به سایت ایتنرنتی آن برای اخلال در رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی خبر داد.

العالم ـ اروپا

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز جمعه اعلام کرد: حملات هکری به سایت کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه جریان دارد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه پیشتر نیز از اخلال در کار سایت اینترنتی خود خبر داده بود.

امروز دومین روز از رای گیری سراسری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه است.

همزمان با آغاز فعالیت بیش از 96 هزار حوزه انتخاباتی در سراسر روسیه، رای گیری از طریق اینترنتی و با استفاده از گوشی های تلفن همراه نیز جریان دارد.

گفتنی است مرحله کنونی مرحله دوم همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه است و مرحله نخست که از روز 23 خرداد ماه آغاز شد شامل رای گیری در مناطق صعب العبور و دور افتاده بود.

مرحله دوم هم که یک هفته بطول می انجامد و به روز اول ماه جولای روز اصلی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ختم می شود برای فاصله گذاری زمانی بین رای دهندگان و پیشگیری از شیوع کرونا تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، دادگاه قانون اساسی روسیه اسفند ماه سال ۹۸ در بیانیه ای اعلام کرد که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه، ازنظر محتویات و مراحل تصویب با قانون اساسی مطابقت دارد و قاضی های دادگاه به این نتیجه رسیدند که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه با فصل‌های اول، دوم و نهم این قانون مغایرت ندارد.

با اصلاح قانون اساسی روسیه ازجمله به پوتین امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ داده می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نطق تلویزیونی خود برای روسیه درخصوص تازه ترین تصمیمات حکومت برای مقابله با کرونا با یادآوری اینکه ۱۱ تیرماه روز برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه است، افزود: اصلاحات مدنظر حاکمیت تنها در صورت حمایت مردم صورت خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها