بازتاب تهدید کره‌شمالی به حمله اتمی علیه آمریکا و پایان امپراتوری واشنگتن

بازتاب تهدید کره‌شمالی به حمله اتمی علیه آمریکا و پایان امپراتوری واشنگتن
شنبه 7 تير 1399 - 11:39

هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره، رسانه انگلیسی سان به دلیل اهمیت موضوع، هشدار پیونگ یانگ در استفاده از سلاح اتمی علیه امریکا در صورت جنگ با کره جنوبی را بازتاب داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش نشریه سان انگلیس، سفارت کره شمالی در روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز جنگ کره این بیانیه‌ تهدیدآمیز را صادر و تصریح کرد که قوای اتمی خود علیه آمریکا را به‌گونه‌ای شورانگیز مستقر خواهد کرد.

بیانیه یادشده می‌افزاید؛ کره شمالی این ظرفیت را دارد که به شکل بی‌رحمانه‌ای آن‌هایی را که به خود اجازه دست درازی می‌دهند مجازات کند.

این تهدید پس از آن صورت گرفت که در پی انفجار دفتر ارتباطی دو کره توسط کره شمالی، طرف جنوبی ارتش خود را در مناطق مرزی با کره شمالی مستقر کرده است.

در بیانیه سفارت کره شمالی آمده است: ارتش آمریکا امسال رزمایش‌های مختلفی را با هدف تجاوز به کره شمالی در کره جنوبی انجام داده است. اما دور جدید جنگ کره باعث افزودن تحولات شورانگیزی در تاریخ بشریت خواهد شد و به امپراتوری دیگری به نام ایالات متحده پایان خواهد داد.

پس از آتش‌بس در کره، آمریکا در سال ۱۹۵۳میلادی منطقه را ترک کرد اما از آنجایی که هیچ معاهده صلحی امضا نشده است جنگ به لحاظ تکنیکی ادامه دارد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تاکنون سه بار دیدار کرده و درباره مساله هسته‌ای کره شمالی گفت ‌وگو کرده‌اند. اما این مذاکرات هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

پیونگ یانگ در ماه مارس(اسفند۹۸) اعلام کرد؛ هرچند کیم و ترامپ «روابط شخصی ویژه‌ای دارند» اما فشار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای دست برداشتن کره شمالی از سلاح هسته‌ای باعث شد تا این کشور، مذاکرات با ایالات متحده را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، «جیونگ کیونگ دو» و «مارک اسپر» وزیران دفاع کره و آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه مشترکی خواستار اجرای توافقنامه های صلح ۲۰۱۸ از سوی کره شمالی شدند.

با این حال هر دو در بیانیه آورده اند که جایگاه و شرایط نظامی فعلی در منطقه را حفظ می کنند و از دیپلماسی برای عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی بهره خواهند گرفت.

آنها افزوده اند که کره شمالی باید به توافق سنگاپور میان رهبر این کشور و رییس جمهوری آمریکا و توافق «پایان دشمنی میان دو کره» که سال ۲۰۱۸ امضا شد، پایبندی نشان دهد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی هفته گذشته پس از نصب بلندگوهای تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره جنوبی و انتشار اوراقی علیه این کشور به طور غیرمنتظره از تعلیق اقدامات نظامی خود خبر داد.

در بیانیه آمریکا و کره جنوبی آمده است که دو کشور رزمایش های خود را ادامه می دهند و با این تمرینات و همچنین رایزنی های بیشتر از صلح در منطقه حراست خواهند کرد.

کره شمالی برگزاری رزمایش های مشترک دو کشور را که در بیانیه بر آن تاکید شده است، نمادی از اقدامات خصمانه علیه خود می داند و بارها این تمرینات رامحکوم کرده است.

سران دو کره دو سال پیش موافقت کردند به اقدامات خصمانه علیه یکدیگر پایان دهند و این سامانه های تبلیغاتی را جمع آوری کنند و دیگر اوراق و بالن های تبلیغاتی را مورد استفاده قرار ندهند.

پربیننده ترین خبرها